Bele sem gondolunk, hogy szinte állandóan az életünkkel játszunk, ha motorra ülünk. Persze ez természetes, hiszen senki nem azért indul útnak, hogy balesetet szenvedjen, de sajnos benne van a pakliban. Ez az egyik, ami oly izgalmassá teszi ezt a sportot. Termeli az adrenalint, fokozza a figyelmet, kitárja az érzékeinket a külvilág felé és néha elveszi a józan eszünket is. Ha ez megtörténik, könnyen megeshet, hogy az életünket is elveszi. Viszont kár lenne, ha ez a kedvünket szegné, ezért egészséges kereteken túl nem is kell vele foglalkozni, a fölösleges aggodalom csak bajt szül. Nem árt viszont, ha a fejünk a helyén van és a forgalomhoz megfelelő tempót választunk. A túl lassú és a túl gyors haladásból általában baleset születik. Néha csak az őrangyalunkon múlik, hogy egy szimpla alsónadrág cserével megússzuk a dolgot.
Az alábbi videó a Man TT-n készült, a verseny előtti napon. Ilyenkor mindenki nagyon izgatott, igyekeznek az emberek a legjobb helyeket elfoglalni, hogy testközelből élvezhessék a hátborzongató sebességgel elhúzó vasakat. Videónk főszereplője, ez a fiú vagy lány nagyon be lehetett sózva a jó helyért, esetleg már a versenyre gyúrt, ki tudja. A lényeg, hogy nem sokon múlott, hogy ne fentről nézze a Tourist Trophy-t. Eleve nem előzünk ekkora sebességkülönbséggel semmilyen konvojt, főleg nem akkor, ha ennyire beláthatatlan a forgalom és a dolgok kimenetele.
A motorosok előtt két autó haladt, az egyik lekanyarodott, ezért a mögötte lévő kisbusz kihúzódott, hogy kikerülje azt. Lehet szidni és szentségelni, hogy miért nem nézett a visszapillantóba az autó sofőrje, de felesleges. Valószínű nem tette, de lehet, hogy mégis. Tegyük a szívünkre a kezünket: a több tíz motorból, ami követte a kisbuszt, vajon képes lett volna bárki is kiszúrni a mélyrepülésben közelítő kollégát? Neki most szerencséje volt. Ha nem tanulunk az esetből, nekünk már nem biztos, hogy megadatik. Tudjátok: az okos ember más kárán tanul, a buta a sajátján sem. Tiszta elme és felelősség magunk és mások iránt, ennek kéne elsődlegesnek lenni.
Cimkék:
Olyan lehetőség vár ugyanis szombat-vasárnap, amilyen Magyarországon még talán soha nem volt. A Harley-Davidson teljes modellpalettája: bármit kipróbálhatsz!
Elolvasom »Vajon az útjelzések képesek megakadályozni a balesetek kialakulását? Egy új találmánynak hála, bízhatunk benne.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »