Általában nem vagyok híve a statisztikáknak, mert mindenki azt mutat vele, amit szeretne. De megakadt a szemem, egy belga közúti segélyszolgálat, a Touring által végzett felmérésen. A vizsgálat során összevetették egész Európa motoros baleseti statisztikáit, azon belül a halálos kimenetelű balesetek számát az adott országok összlakosságával. Ez ad egy pontszámot, ami alapján rangsorolni lehet az országokat az alapján, hogy mekkora a valószínűsége egy tragikus kimenetelű balesetnek. Sajnos a kutatásból még csak pár adat szivárgott ki, ugyanis hivatalosan egyelőre nem került napvilágra az egész munkaanyag. Viszont a top négyes lista rendelkezésünkre áll, ami megmutatja, hogy 1’000’000 lakosra hány darab halálos motorbaleset jut. A sorrend:
1. Görögország: 28 pont
2. Belgium: 12 pont
3. Franciaország: 12 pont
4. Németország: 4 pont
Ez alapján Görögország a legveszélyesebb európai ország a motorosokra nézve, őt követi Belgium és Franciaország holtversenyben (holt verseny…fekete humor), aztán jóval kevesebb ponttal a negyedik helyen Németország zár. Persze ez a statisztika így nem valami pontos, mert nem az összlakosság számával kéne összevetni a halálos baleseteket. Ha a közutat használók számát vennénk alapul sokkal jobb képet kaphatnánk az aktuális helyzetről, de az eredmény mindenképpen elszomorító lenne. Mindenesetre azért valami azt mutatja, hogy nincs minden rendben az első helyezett közlekedésével. Ha alaposan megnézzük, hétszeres a szorzó Németországhoz képest, ami bizony nem kevés. Az indokolásban a szokásos okok szerepelnek, mint a rossz járművezetők, a gyenge minőségű úthálózat. Jó lenne látni az egész listát, de erre még várni kell egy darabig.
A videót megnézve nem is csodálkozom a görögök kapta pontszámon. Néhány éves már a felvétel, sajnos nem HD minőségű, de szépen ábrázolja az ottani keményfiúk motorozási szokásait. Remélem, azért még mindig húzzák a gázt és nem okoztak tragédiát. Nem követendő példának szánom ezt a videót, félreértés ne essék!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Rengetegen motoroznak sisak nélkül. Főleg városban. Úgy meg kisebb esés is könnyen halálos lehet.
Ezt én is tapasztaltam, mikor kint voltam Görögországban. A motorkölcsönzős fazon furán nézett rám, mikor a bérelt géphez még sisakot is kértem. Egyenesen hülyének nézett, miután adott egy bilibukót, de én a zárt sisakra böktem a polcon. Szinte csak rendőrön láttam meg külföldi túrázón bukósisakot, a nyaraló részeken úgy téptek minden nélkül, mint a mérgezett egér.