Milliószor leírtam már, de ilyenkor mindig újra kibuggyan belőlem: baromi érdekes és jópofa a motoros újságírói szakma. Amikor egy új jármű-kategória vagy éppen márka a szemed előtt jelenik meg a semmiből, majd fejlődik döbbenetes gyorsasággal kimondottan kívánatossá, az irtó nagy élmény! Ilyen például a Brixton, amellyel tényleg alig pár éve, 2019-ben találkoztunk először. A Glanville 250 X tesztjében részletesen leírtam a márka történetét – így ezt most nem ismétlem meg, olvasd el ott! Ugyan nagyon az első Brixton tesztmotor sem vérzett el, mégis hihetetlen az a minőségi ugrás, amely az idén megérkezett új zászlóshajót, a Cromwell 1200-at jellemzi a néhány évvel korábban piacra dobott Glanville-lel összehasonlítva. Persze, az 1.222 köbcenti sem 249, hanem kis híján az ötszöröse… De még ennek fényében is hatalmas élmény volt ezzel az osztrák-kínai kooprodukcióban készült, a klasszikus nagyvasak között kimondottan zseniális motorral gurulni néhány napot! Lássuk, a végére milyen benyomásokat tett:
Persze, lehet fanyalogni olyanokon, mint hogy nincs szélvédelem, és nagy sebességnél lefúj a szél róla. Sőt, esőben nagyon el is fogsz ázni. De a Cromwell 1200 egy igazi nagy köbcentis és nagy betűs KLASSZIKUS MOTOR. Azt az időszakot idézi, amikor a motorok még leginkább közlekedési eszközök voltak, és nem hobbitárgyak vagy státusszimbólumok. Azt a világot pedig gyakorlatilag hiba nélkül ötvözi a 21. századi technikával. Hogy miként jutottak el ilyen rövid idő alatt erre a szinre a Brixton márkánál, azt pedig még mindig nehezen fogom fel!
Amennyiben konkrét ajánlatot szeretnél kapni a Cromwell 1200-re, esetleg érdekel a kiegészítő cuccok skálája és ára (mondjuk a videóban levő oldaltáskáké), akkor ide kattintva egyből felveheted a kapcsolatot a hazai forgalmazóval.
A lökettérfogathoz képest nem erős a 270 fokban elékelt soros kéthengeres SOHC. A nyomaték viszont korrekt, és kellően alacsony fordulaton meg is érkezik. A gázreakciót sajnos szokás szerint eléggé elvitte az Euro5 gonosz cicája – a hang és a mesés vibrációk viszont bőven kárpótolnak!
Szög egyszerű a futómű – szinte semmi nem állítható benne. Viszont ahhoz a motorozási stílushoz, amire a legnagyobb Cromwell ki lett találva, hibátlan. Nagyon komfortos, és ésszerűen használva (magyarul: nem állatként vadulva) kiválóan veszi a kanyarokat is. Soha rosszabbat!
Ahogy a Kayabával, úgy a Nissinnel, a Bosch-sal és a Pirellivel sem spóroltak a Brixtonosok. Így a Cromwell 1200 nem csak halad és befordul, hanem remekül meg is áll. Egyedül a hátsó fékkel voltak kisebb fenntartásaim, amelyekről nem tudjuk, hogy tervezési-, vagy egyedi- (és esetleg csak időleges) okokra vezethetők vissza.
A mindennapi használatra a 21. században már vannak jobb motorok. Itt sem szélvédelem, sem bőséges pakolóhely nincs. De talán nem is kell, hiszen mára ezek a klasszikus nagyvasak inkább az életérzésről szólnak, mint a napi rohangászásról.
Nem olcsó, de baromi jól felszerelt és minőségi cucc ez a Brixton! Teljes mértékben alkalmas a márka zászlóshajójának szerepére. Amennyiben megengedhetnék magamnak otthonra több motort is … Na de nem engedhetek meg!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »