A hír persze még nem hivatalos, de erre enged következtetni, hogy Dél-Franciaországban lencsevégre kaptak egy tesztelő csapatot két, erősen álcázott boxer túramotorral. A kamuflázsolt vasak a távolról készült képeken persze sokat nem mutatnak, de egy-két innováció tetten érhető rajtuk.
Mindenekelőtt az új, víz-levegő hűtéses boxermotor. Hogy ennek teljesítménye marad-e a GS-ben beállított 125 lóerő, vagy módosítanak rajta, az kérdés – de valószínűleg elég lesz ugyanannyi a jóval áramvonalasabb RT számára is. A kipufogó és a kardán itt is helyet cserélnek – ez logikus lépés, hiszen az új, egybe épített motor-váltó egység kivezetése nyilván szintén a bal oldalon lesz. A végdob egyébként mintha a régi RT-ről származna – de ez jó eséllyel módosulni fog még a szériagyártásig.
Komoly változást látunk még a fejidomon: mintha a K1600GT elejét szerelték volna át az RT-re. Nyilván nem ez a helyzet, de logikus, hogy az ott megjelent innovációk, mint az adaptív, kanyarkövető xenon fényforrások feltűnjenek a boxer-túrázóban is. A modell valószínűleg 2014-ben érkezik, így nyilvános leleplezése valamikor idén ősszel következhet be.
Cimkék:
Rövid sorozatunkban a teljesség igénye nélkül szeretnénk bemutatni néhány olyan motort, amely technikája révén különleges, ám soha nem lett sikeres. Negyedik a Honda DN-01.
Elolvasom »Rövid sorozatunkban a teljesség igénye nélkül szeretnénk bemutatni néhány olyan motort, amely technikája révén különleges, ám soha nem lett sikeres. Ötödik a Rokon.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
Jól látom, hogy csak fejidom van a gépeken, nem teljes, mint a korábbi RT-ken?
Ugyan nem vagyok potenciális vevő – az 1150 RTnek még valószínűleg van pár éve nálam – de nem jó jel. Így nem lesz túrásabb, mint egy Bandit…
Szerintem ezek még közel sem végleges motorok. Majd meglátjuk, milyen lesz a bemutatóra. No meg biztosan lesznek majd az előtt kevésbé álcázott motorokról készült kémfotók.