2008. óta szervezi meg a BMW rangos nemzetközi enduro-megmérettetését. A GS Trophy részvételi feltétele, hogy legyen saját bajor túraendurod – de az sem árt, ha tisztességesen tudod használni az aszfaltmentes helyeken is. Az első ilyen viadal helyszíne annak idején Namíbia volt. Most pedig nyilvánosságra hozták a 2024-es esemény helyszínét is – amely meg fog egyezni az egykori legelső GS Trophy-éval.
Miről is szól ez az egész? A BMW szinte már beláthatatlanul hosszú ideje a legsikeresebb gyártó a túraendurok piacán. A GS eredeti jelentése is az volt, hogy terepre és utcára (Gelände-Strasse) egyaránt alkalmas motorkerékpár. Természetesen jó sokan hirdetik, hogy ezek a gépek nehezek terepre, meg a tulajok tök bénák is hozzá. Na ennek az ellenkezőjét hivatott bebizonyítani a GS Trophy! Itt kiderül, hogy úgy a motorok, mind a motorosok egyaránt kellően kemények a komoly akadályok legyőzésére is.
A következő ilyen kaland, amire akár magyar GS tulajként is eljuthatsz, tehát csak jövőre kerül megrendezésre. Az oda vezető út pedig szintén nem sétagalopp: a GS Trophy sikerének hála már régóta nemzeti selejtezőkön kell bizonyítani, hogy kellő tudással rendelkezel a megmérettetésre. Idén ilyen előválogatót sok ország és területi egység rendez. Magyarként azonban egyikre sem vagyunk hivatalosak – Kelet-Európa ugyanis kimaradt a sorból. Van azonban egy bitang jó lehetőség arra, hogy akár te is ott lehess Namíbiában.
2023. július 7-9 között kerül megrendezésre a BMW Motorrad Days Berlinben. Ennek keretében július 6-8 között pedig a BMW Motorrad szervez egy nemzetközi selejtezőt a sajáttal nem rendelkező motorosoknak. Erre jelentkezni a gstrophy.com weboldalon lehet. Majd amikor elindítják a regisztrációt – ennek pontos idejét nem pubikálták, de március elején lesz esedékes. Úgyhogy érdemes résen lenni – a helyek sajnos hamar be fognak telni. Hogy milyen a hangulat és mennyire kemények a feladatok egy ilyen válogatón, arra pedig íme egy kis példa egy korábbi hasonlóról:
Egy tíz évvel ezelőtti selejtezőről szóló beszámolót találsz az Onroad.hu archívumában is – bár azóta sok minden változott a GS Trophy szervezésében, azt is érdemes felidézni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »