A Dakar Rally 3. szakasza Al Ulaból vezetett Ha’ilba. A tábortól azonnal kezdetét vette a 447 kilométeres gyorsasági, amelynek első 50 kilométerét a szervezők az egész Dakar legszebb tájának nevezték. Persze a versenyzők ezt nem annyira tudták élvezni, hiszen a navigáció és a tempós motorozás mellett arra már garantáltan nem maradt idejük. A speciál után következett a 221 kilométeres összekötő szakasz a célig, vagyis az új táborhelyig.
Sokszor szóba került már, hogy az előző napi szakasz győztese komoly hátrányba kerül a másnapi élről rajtolással. Sivatagi körülmények között ez ugyanis igazán megnehezíti a dolgukat. Mindez csak a motorosokra igaz, hiszen minden nap őket indítják elsőként. Ráadásul sokszor még sötétben. Ennek ellensúlyozására a tegnapi napon lépett elétbe egy új – és egészen bonyolult – szabály. Az első tankolási pontig megtett távon (ez a 3. speciálon 240 kilométernél volt) az első három elrajtolt pilóta kilométerenként idő-jóváírást kap. Legalábbis arra a távra, amit az első három hely valamelyikén tölt. Ameddig első, kilométerenként 1,5 máspdpercet. Amíg második, kilométerenként 1 másodpercet. És logikusan amikor harmadik, kilométerenként 0,5 másodpercet.
Ez roppant bonyolultan hangzik, de hatékony módszer. A 2. napot megnyerő Mason Klein ugyanis tegnap elsőnek indult, de hosszú ideig tartani tudta magát a top háromban. Így az első 240 kilométeren nem kevesebb, mint 5 perc 45 másodperc bónuszidőt szedett össze. Ugyan a tankoláskor már csak az 5. helyen volt, de a bónusz fellökte őt harmadiknak – mindössze 7 másodperccel az akkor vezető Daniel Sanders mögé. Ricky Brabec volt csak közöttük, mert ő mindössze 5 másodperc hátránnyal követte Sanderst.
A harmadik szakasz gyorsaságija egyébként kimondottan tempós volt. Sok nehéz rész akadt benne, azonban az első helyen célba érő Daniel Sanders 101 kilométer/órás átlagsebességet motorozott. Ami a lentebb látható videót elnézve elég brutálisnak nevezhető… Ezt a tempót a tankolási ponton még második Ricky Brabec azonban már nem tudta a célig tartani. A KTM 18 éves uralmát 2020-ban megtörő amerikai ugyanis a 274. kilométernél nagyot bukott: komoly nyaki fájdalmakkal szállították kórházba. Az ő versenye is véget ért tehát.
A nap második felében a főszerepet az időjárás vette át. Olyan eső érkezett ugyanis – nem gyenge lehűléssel társítva -, amely szó szerint lehetetlenné tette a versenynap teljes befejezését. A motoros mezőny elejét még közvetlenül a cél előtt kapta el, de az utána következő hosszú összekötőt már ők is szakadó esőben és hidegben szenvedték végig. A mezőny második felének azonban törölték a speciál befejező részét. Az autósoknak az egész második felét – addigra olyanok voltak a körülmények, hogy lehetetlen lett a haladás. De ez a videóban tökéletesen látszott is!
Gyenes Mani a tegnapi napot az összetett 41. helyen zárta. Mint a célban elmondta: ő a gyorsasági utolsó 80 kilométerét motorozta esőben, de az összekötő végére már borzasztóan átfagyott. Gondoljatok bele: ők rendes esőruhát nem vihetnek magukkal, csak egy nagyon könnyű esőkabátjuk van. Hiszen az összes “csomagtartójuk” a kabát hátsó cargo zsebe! A nadrág és a csizma esőben így bizony rommá ázik…
Összetettben Mani a 37. helyen áll. Saghmeister Gábor a harmadik napot a 114. pozícióban zárta – ő már valószínűleg nem motorozhatta végig a teljes speciált. Az összesített eredménytáblán pedig a 117. helyen van. Ami annyit tesz, hogy valóban előzött is meg versenyzőket – hiszen tegnap összesen három motoros adta fel a küzdelmet.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 4:24:15 | 0:00:00 |
2 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:06:19 | 0:00:00 |
3 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 0:06:59 | 0:00:00 |
4 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:07:23 | 0:02:00 |
5 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 0:11:29 | 0:00:00 |
6 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:12:14 | 0:00:00 |
7 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:14:03 | 0:00:00 |
8 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:14:35 | 0:00:00 |
9 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:15:28 | 0:00:00 |
10 | 27 | JOAQUIM RODRIGUES | HERO | 0:16:05 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 14:05:38 | 0:02:00 |
2 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 0:04:04 | 0:02:00 |
3 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:06:53 | 0:03:00 |
4 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:08:35 | 0:00:00 |
5 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 0:10:37 | 0:01:00 |
6 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:11:00 | 0:00:00 |
7 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:16:56 | 0:02:00 |
8 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:21:30 | 0:00:00 |
9 | 52 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 0:22:02 | 0:00:00 |
10 | 16 | ROSS BRANCH | HERO | 0:23:42 | 0:00:00 |
Fotók: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »