A gall Moto Journal újságírója éppen a tesztelt Yamaha FJR1300 forgatására igyekezett, amikor a baj érte. Balszerencsék sorozata történt ugyanis, amelyekből csak az egyik volt, hogy már forgott a kamera. Így aztán a videómegosztók segítségével órákon belül mindenki rajta köszörülte a nyelvét, hogy milyen béna. A kikötőben manőverezve egészen lépésben haladt, amikor a gyári oldaldoboz beakadt egy oszlopba. Innentől szegény tehetetlen volt: az erőhatás keresztbe fordította a motort alatta, és azonnal le is zuhant a kikötő mélyebb részére. Ő maga egy hajóba, szerencsétlen FJR pedig orral a betonba. Így a legkisebb kár az oldaldoboz sérülése lett rajta…
Emlékszem, sok évvel ezelőtt (2005-öt írtunk) kísértetiesen hasonlóan jártam én is – legfeljebb a körülmények voltak szerencsésebbek. Egy “mi kell a motoros túrázáshoz” témájú cikkhez akartunk képanyagot készíteni, így saját DL650-emre felpattintottam az amúgy addig soha nem használt Kappa oldalkoffereket. Keskeny mellékutcában csorogtam szintén egészen alacsony sebességgel kollégám lakása felé, amikor pont ugyanilyen hibát vétettem. Egy ferdén parkoló autó fekete fényezett lökhárítójában akadtam el, illetve érintettem meg. Annyira éppen-csak, hogy utóbb az autó lökhárítóján semmilyen nyomot nem találtunk, de a dobozon is csak az onnan származó koszt. Ennek ellenére mintha valamilyen nagy és láthatatlan kéz megfogott volna, és motorral együtt bedobott az út túloldalán levő bokorba. Még akkor sem tudtam, mi történt, amikor kikászálódtam onnan…
Szóval én leszek az utolsó, aki pálcát tör a kolléga felett. Inkább sajnálom: van most baja elég. A legnagyobb talán a szégyenérzet – pedig ugyanez bármikor, bárkivel megeshet!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Elég szerencsétlenül történt, de korántsem bénaság. Bárkivel megeshet.
Egyszer, mikor dugóban csorogtam a sorok között, nekem is elakadt az oldaldobozom egy tükörben, de nem történt semmi komoly. A tükör előre fordult, de nem törött el semmi benne, félreálltunk, a gazdája visszafordította pikk-pakk a tükröt, én elismertem, hogy béna voltam, mondta, hogy semmi baj, se a motoromon, se a kocsiján nem esett kár, sérülés, így mindenki ment a dolgára. Annyi volt a ziccerem, hogy nem szoktam városban dobozzal közlekedni, legalábbis nem törekszem előre, ha fent vannak, viszont éppen csak elugrottam láncsprayért, nem vettem le a dobozt, de ezt elfelejtettem. A kormány elfér a tükrök fölött, viszont a doboz síkja pont a kormány alatt kezdődik pár centivel. Ennyi kis feledékenység elég volt a bakihoz. 🙂
….hogy Lolo (a francia újságíró) nem törte össze magát, mert a Moto Journal az egyik, ha nem a legjobb motoros netes újság és Youtube csatorna Európában. Ha valaki nem ismeri, annak ajánlom, hogy gépelje be a Youtube-on és még úgy is remekül szórakozik, ha egy szót sem beszél franciául (pl. én sem).
Nem gondoltam volna, hogy így fog először szerepelni a 2013-as FJR ezen az oldalon.