Egy komoly sajtóprezentáció keretében, a legnagyobb górék tolmácsolásában dicsekedett el a cég az idei eredményeivel. Lássuk be, volt is dicsőség bőven. Mind a motorsportban, mind az üzleti versengésben alaposan belehúzott a KTM a lassan búcsúzó 2012-es esztendőben.
A EICMA standján megcsodálható a KTM legtöbb modellje, az újdonságok pedig kivétel nélkül ott sorakoznak. A kimondottan ide tartogatott petárdák ismét a Duke família tagjaiként mutatkoznak be, lassan egy átlagos délolasz család méretére duzzasztva azt. Eddig ugye megismerhettük a 125, 200, 690 és 990-es pucér tesókat, most pedig itt a 390-es Duke is, amely a napokban nálunk járt 200-asból kiindulva, valószínűleg igazi atomcsapásként fog robbanni a piacon, ha az ára jó lesz. 44 lóerő és 35 Newtonméter mozgatja a menetkészen 150 kilogrammos gépet – a kétszázas sem megy rosszul, ha kergeti az ember, de ez már kifejezetten élvezetes lesz. Megfejelve mindezt a 390-eshez már ABS is dukál, ami ugyancsak dícséretes tény.
A következő tesó, a már ismert 690-es “R”, azaz racing verziója. A nálunk járt alap verzió is nagyon jó motor, de a KTM-nek semmi sem elég, mindent a maximumra akar járatni, hát nesztek, itt a 70 lóerős, prémium futóművel és a legfinomabb kiegészítőkkel megvadított 690 R!
Ennek a maximalizmusnak a jegyében született meg az egyenlőre még prototípusnak bemutatott, igazi ördögfajzatnak látszó 1290 Duke R. A 180 lóerő környékére becsült teljesítmény mellé ultrakönnyű gépet ígér a gyártó. A lassan megszokott full-extra elektronikai csomag mellett pedig olyan kiegészítők is helyet kapnak a fedélzeten, mint az anti-stoppie és anti-wheelie ellenőrzés, amelyek teljesen ki is kapcsolhatóak (ha valaki nagyon tud), vagy fixen ki akarja nyírni magát. Hát, izgalmas egy vas ez konkrét, reméljük a legjobbakat, hogy eljut egy tesztpéldány is a környékünkre belőle.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ezért az 1290-ért az új 690-t is megbocsájtom a KTM-nek. Elképesztő.