Az F800ST-t még megjelenésének éveben, 2007-ben tesztelhettem, és akkor nem jött be maradéktalanul. Igaz, leginkább csak az első futóművel voltak nézeteltéréseim, amely – valljuk be – könnyen korrigálható hiba. Valószínűleg már az azóta gyártott ST-ket sem jellemzi.
A 2013-as modellévre azonban a motor nevén kívül sok egyéb változás is történt. Mindenekelőtt az erőforrás terén: a soros kéthengeres blokk a korábbi 85 helyett 90 lóerős legnagyobb teljesítményt ad le 8’000-es percenkénti fordulatszámon. Ezen felül azonban módosítottak a teljes idomzaton és a szélvédőn, hogy tökéletesebb legyen az időjárás elleni védelem, valamint egy komplett új koffer-rendszert kapott az F800GT – amely bizony nagy előrelépés az ST finoman fogalmazva mérsékelt képességű oldaldobozaihoz képest.
Magától értetődik, hogy a “Biztonság 360 fokban” koncepció jegyében a legújabb BMW-ABS rendszert alapfelszerelésként kapja meg a túragép, míg a menetvezérlő elektronika (ASC) kiegészítőként érhető el éppen úgy, mint az elektronikusan, akár menet közben is állítható futómű (ESA). Amennyiben valaki ezt nem veszi meg, a hátsó rugóstag előfeszítését természetesen kényelmesen, egy kézi kerékkel (magyarul szerszám nélkül) tudja állítani – ahogy az egy rendes túramotortól elvárható.
Számomra jó hír, hogy a gyár által kiadott sajtóanyag szerint a komplett futóművet átdolgozták – így az a jobb úttartás mellett tud nagyobb kényelmet biztosítani a vezető és az utas részére. A nagyobb kényelemhez hozzájárul a teljesen új vezető- és utasülés, illetve a magasabb kormány és a módosított lábtartó is, amelyeknek hála a helykínálat jelentősen javult.
Újak a kapcsolók, valamint módosult a műszerfal is – a fedélzeti számítógép funkciói is bővültek. A nagyobb kofferek jobb megpakolhatósága érdekében pedig növeltek a terhelhetőségen is: 11 kilogrammal többet, szám szerint 207-et vihetünk el túrázni az új utazómotorral.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »