A magazin 2012. szeptember-októberi számában megjelent tesztben a felnyitható állrészű Nolan N104 a Schuberth C3-mal, a BMW System6-tal, a HJC RPHA Max-szal, a Lazer Monaco Carbonnal, a Shark EvoLine Serie3-mal és a Shoei Neotec-kel mérkőzött meg. Az összehasonlításban résztvevő sisakok közül csupán kettő, a Nolan N104 és a Schuberth C3 kapott „Nagyon jó” értékelést, és csak ez a két modell érdemelte ki a Motorrad & Reisen ötcsillagos Toptipp minősítését.
A Nolan N104 jobb ár-érték arányának köszönhetően végzett a szintén kiemelkedő teljesítményt nyújtó Schuberth C3 előtt. A tesztelők szerint az N104 rendkívül kényelmes sisak, alacsony és nagy sebesség mellett is csendes, a külön megvásárolható N-Com B4 kommunikációs rendszer pedig tökéletesen látja el feladatát. A cikk kiemeli, hogy az N104 is rendelkezik kettős – zárt és nyitott sisakokra is érvényes – homologizációval (P/J). Ez azt jelenti, hogy a modell zárt állrésszel teljesíti a zárt fejvédőkre vonatkozó biztonsági előírásokat.
A Motorrad & Reisen végkövetkeztetése szerint a Nolan N104-et mindenképpen érdemes számításba venni, ha valaki felnyitható túrasisakot szeretne vásárolni. A Schuberth C3 – a tesztelők véleménye szerint – évek óta az egyik legjobb felnyitható sisak a piacon.
Mivel a Schuberth C3-asát még megjelenésekor teszteltem, tervbe is vettem egy gyors menetpróba beiktatását az N104-el is, hogy saját benyomásaimról is beszámolhassak a sisakkal kapcsolatban. Bizzunk benne, hogy hamarosan az N104 tesztjét is olvashatjátok itt, az Onroad hasábjain!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ezek szerint összekapta magát a Nolan, mert a 103-as széria nem volt a toppon; a standard szélzaj sem nudli, de a szuperextrabónusz-zajok, a túl szűk állrész (jó, lehet az én fejemmel van a baj), az egy év után akadozó napellenző… A 102 jóval komfortosabb volt (annak meg kívül volt a “napszemüveg)! De hogy jót is írjak a 103-ról: a szellőzése rendben van.
Kíváncsi vagyok a valós tesztre, igazolja-e a németek verdiktjét – ha igen, megéri az árát, ha nem, akkor legfeljebb szuper akciósan, kompromisszumok árán jöhet szóba.