Miközben az autó- és a motorkerékpár gyárak egyre-másra zárnak be (vagy legalábbis csökkentik termelésüket), akad néhány európai gyártó, akik a jelenleg tapasztalható meglehetősen zord piaci körülmények ellenére is képesek növelni eladásaikat – cégük egyre gyarapszik. Ilyen például a BMW autófronton, és a KTM a motorkerékpár-gyártás vonalán.
Hogy ezek a sikerek minek köszönhetőek? Nyilván a pontos helyzetfelismerés és az erre adott gyors és okos válasz, üzleti stratégia tökéletes megvalósítása a recept, amelyre csak igen kevesek voltak képesek manapság. A KTM már az év első felében jól állt, de az október elején közzétett adatok szerint 33 százalékos (!) növekedéssel zárta eladásait 2012. harmadik negyedévével bezárólag, ami számszerűsítve 79’117 darab idén eladott motorkerékpárt jelent (világszerte). A fenti szám természetesen az előző üzleti év adataival való összevetést mutatja.
Jelentős szerepet játszik ebben az eredményben a cég térnyerése az indiai piacon, ahol a Bajajjal kooperációban gyártott kis Duke200-as igazi telitalálat lett. Sokat remél a gyár az idei Intermoton debütált új 1190-es Adventure család bevezetésétől is olyannyira, hogy Hubert Trunkenpolz (a KTM márkanévből az ő családja adta a T-t, hiszen a KTM nem más, mint a Kronreif-Trunkenpolz-Mattighofen rövidítése, vagyis a két alapító neve és a gyártó székhelye) év végére a 100’000 darabos eladási rekordot sem tartja elérhetetlennek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »