A Replica nem olyan replika. Szokás szerint minden évben, így idén is áruba bocsájtja a KTM az elképzelhető legdurvább tereprali versenymotor alapját. Nem is hétköznapi felhasználókat céloznak vele, hanem privát versenyzőket. Nem hobbimotor, hanem célgép, amiből jellemzően körülbelül 80 darabot értékesítenek évente 30.000 euró körüli áron.
A KTM 450 Rally Replica erőforrásáról hagyományosan kevés információt tesznek közszemlére. De azt tudjuk, hogy a 450-es, egyhengeres, négyütemű SOHC blokk legnagyobb gyári teljesítménye 60 lóerőre datálható, a váltó pedig megegyezik azzal, amit a Red Bull KTM Factory Racing használ. A vezérlőegységet a Keihin adja hozzá, a kipufogó rendszert pedig az Akrapovic teszi alá.
A váz megegyezik a Dakaron használt versenymotoréval és a futómű is szokás szerint a lehető legprofibb cucc. WP XACT Pro 48mm villák mentek előre, szintén XACT Pro rugóstag pedig hátra, amik természetesen minden paraméterükben állíthatóak. Ezek 300, valamint 305 milliméter rugóutat kínálnak. A tank kifejezetten nagy: 35 literes. A motor azonban önmagában nem minden. A KTM-nél szolgáltatási csomagokra is be lehet fizetni, amelyek a megnyíló pénztárca mélységétől függően tanácsadástól indulnak és a komplett szervizháttér biztosításáig terjednek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »