Az utóbbi időben komoly lépéseket tett azért a BMW, hogy az elektromos motorok még mindig csak kialakulóban lévő piacán saját jogon érvényt szerezzen magának. A CE-04 lett az első komoly madár. De Oliver Zipse, a BMW igazgatósági elnöke is arról nyilatkozott nem rég, hogy innentől minden 18-24 hónapban elő fognak állni egy elektromos motorral. Szándékaik komolyságát jelezheti, hogy egy sor finoman áthallásos DC nevet levédettek 01-től 09-ig. Talán a boxer stílusú motorjuk kapja majd meg az első elnevezést.
Azt ugyanis úgy tűnik, komolyan gondolják a németek. Korábban már előálltak a Vision DC Roadster hagyományápoló koncepcióval. Akármennyire is távoli, kicsit megmosolyogtató útkeresésnek gondoltuk azt, a BMW-nél úgy tűnik, hogy komolyan foglalkoznak a lehetőséggel.
A BMW boxer stílust idéző elektromos motorjának lényege, hogy a fekvőhengeres belsőégésű motor elrendezéséhez hűen hozzanak létre egy villanyos motort. Ez nyilvánvalóan a stílusról szól, mégis igyekeztek némi funkcionalitást mögé szuszakolni. A szabadalom szerint a léghűtéses hengereket idéző elemek hűtő funkciót látnának el, a kiálló darabok ugyanis tényleg képesek lesznek a beáramló levegő hőmérséklet csökkentő hatását hasznosítani. De ott lakik majd mögöttük az inverter, a töltőmechanizmus és az akkumulátorok belső folyadékhűtő rendszerének egy része is.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Legalábbis valamivel, amivel felzárkózhatnak az elektromos versenyben és leginkább a Burgman robogók világát idézi.
Elolvasom »A nem egyetértés joga mellett szemlézzük a neves brit lap, a Visordown listáját a történelem legcsúnyább motorjairól.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »