A motorozás az életed, hiszen izgalmas, óriási az adrenalin és a szabadságérzet. A család biztosan élcelődik rajta, hogy elég drága hobbi, és Magyarországon nincs akkora hagyománya, hogy a motorozásból meg lehessen élni. Azonban a motoros futár, mint szakma megélhetést és hobbit is biztosít egyszerre. Lessünk körbe a piacon, hogy hogyan lehet vele keresni!
A futárok általában biciklis, autós vagy motoros futárok, akik változó munkaidőben és áruval dolgoznak. A legtöbbünknek talán az ételfutár jut eszébe, hiszen egyre több étterem vállal a nagy ételszállító oldalakon ételkiszállítást. Az elmúlt két évben pedig a legtöbb vendéglátós is itt kötött ki, hiszen a vendéglátóegységek bezártak, míg az étel kiszállítás, a rendelés soha nem látott méreteket öltött. Bár tény, hogy nagyon keresett szakma, nem csak itt helyezkedhetsz el a motoroddal.
Akár a Magyar Postánál is van lehetőséged dolgozni, mint kézbesítő, vagy árufutár is lehetsz egy futárcégnél, például, ha valaki úgy dönt, hogy egy diffúzort szeretne vásárolni.
Mielőtt belemennénk a pontos számokba, érdemes megvizsgálni azt, hogy hogyan történik a bérezés. Természetes, hogyha a Magyar Postához vagy futárszolgálathoz mész dolgozni, akkor 8 órás, teljesen bejelentett munkával fogsz rendelkezni. Vagyis, lehetőséged van betegszabadságra és szabadságra is menni. Viszont, ha magáncéghez mész dolgozni, nagyobb az esélyed arra, hogy “fekete pénzt” adnak, vagyis nem leszel bejelentve. Ebben az esetben bár sokszor többet keresel, de nincs betegbiztosításod, fizetett szabadságod, így ezt mindenképp mérlegeld.
A Magyar Posta motoros futárai bruttó 320.000 forintot keresnek, a 3 hónapos próbaidőt követően pedig 20.000 Ft cafeteria is jár kiegészítésként. Mindemellett pedig lakáscélú támogatást, munkába járási támogatást és balesetvédelmi biztosítást is biztosít a Magyar Posta. 4-6-8 órás bejelentett munkaidőben is dolgozhatsz, viszont ebben az esetben borravalóra ne számíts.
A Wolt és Netpincér futárok szerződéses rendszerben dolgoznak, tehát nincs fix havi fizetésük. Náluk ugyanis két dologból tevődik össze, hogy mennyit keresnek: hány rendelést szállítanak ki, és milyen távolságot tesznek meg. Ez azt jelenti, hogy havi nettó 500.000 és 700.000 forint közötti fizetésre számíthatnak, de ebben az esetben naponta legalább 20-30 címre kell kiszállítaniuk. Emellett viszont vállalkozók, tehát járulékaikat maguk után fizetik, amely teljes állású munkaként havi 50.000 forintot jelent.
A különböző magáncégek esetén gyakran fix napi bérért dolgoznak a futárok, amely 15 ezer forint körül mozog. Ez azt jelenti, hogy a havonta nettó 300.000-400.000 forint között kereshetsz motoros futárként.
Motoros futárként azonban az üzemanyagköltséggel és a motor karbantartásával mindenképp számolnod kell, ezek a saját költségeid. Egyéni vállalkozóként pedig, ha túlléped az évi 12 millió forintos keretet, akkor az e feletti összeg után 40 százalékos adót kell fizetned.
Sokan vállalják be a motoros futárkodást nyárra, 2-3 hónapra azért, hogy plusz bevételhez jussanak. Ez nem is meglepő, hiszen akár heti két nap munkával is plusz százezrekre tehetsz szert, ami nagyobb kiadás esetén (például lakásvásárlás vagy -felújítás esetén) nagyon jól jön. Alapvetően havi nettó 300.000 forinttal számolhatsz, ha pedig ételkihordó futár lennél, akár az 500.000 – 700.000 forintos álomfizetés sem elérhetetlen. Azzal azonban mindig számolj, hogy vannak kiadások is, amelyek csökkentik így a tényleges fizetésedet!
Cimkék:
Egy profi költöztető cég sokkal többet tud nyújtani, mint elsőre gondolná. A hatékony áruszállítás kiemelt jelentőséggel bír, főleg olyan helyzetekben, amikor sérülékeny termékekről van szó. Amikor egy antik szekrényről vagy üveglappal ellátott asztalról van szó, akkor a biztonság egyértelműen elsődleges, hiszen az eszmei és anyagi értékek megőrzése minden költséget megérnek. Ha valaki ilyenkor próbálkozik saját szakállára egy kölcsön kért furgonnal, akkor komolyan kockáztatja azt, hogy problémák merülnek fel az áruszállítás során, amit amúgy egyszerűen el lehetne kerülni. Bízza bútorait ezért inkább profi kezekre!
Elolvasom »Összegyűjtöttük a leggyakrabban használt, keresett autóakkumulátorok főbb típusait. Ebben a cikkben ezeket mutatjuk be.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »