A Lonan Gentlemen’s Fellowship névre keresztelt csapat az Isle of Man TT futamain indult korábban, most azonban az amerikai sóstó kiszáradt medrében megrendezett nagyszabású, szárazföldi sebességrekordok megdöntését célzó rendezvénysorozaton is rajthoz álltak. Versenygépük egy módosított Hayabusa vázba épített, mindössze 500 köbcentiméteres Manxman erőforrással hajtott motor volt, amelyet Richard Barks hajtott.
A lökettérfogathoz kötött előző csúcsot még 1973-ban állították fel, azóta nem tudták megdönteni. Most mindjárt 12 mérföld/órával szárnyalták túl az angolok: a két futás átlagaként 188,73 mph, vagyis 301,97 kilométer/óra került bejegyzésre. A pilóta azt mondta: “Hihetetlen érzés, olyan, mintha verseny-slickeken motoroznál egy strand homokján. A második futáson elért 191 mérföldes tempó (305,6 km/h) pedig egyenesen fantasztikus!” Mivel a fenti csúcsot hétfőn állították fel, maradt még négy napjuk, hogy fejlődjenek, így kitűzték maguk elé a 200 mérföld/órás álomhatár átlépését.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szuper! De ki/mi az a Manxman? Még a gugli se nagyon tud kihámozni ebből valamit…
A Manxman a 30-as évek híres motormárkája volt, de ennek semmi köze a jelek szerint az erőforrás nevéhez. INNEN megtudhatsz róla részleteket.
Csak egyszer hallgattam meg, annyi kiderült, hogy Yamaha erőforrás volt az alap, és hogy van neki turbófeltöltője is. Meg hogy tényleg nem kis nevek építették a blokkot, például bizonyos Paul Hodgson keze munkája is benne van.