Eddig Jessica volt a legizgalmasabb Alba, akit ismertünk. Most azonban árnyalódni látszik a kép, hiszen a Moto Guzzi legnagyobb olaszországi kereskedője, a Millepercento elkészített egy tanulmányt ugyanezzel a névvel. Ízlés kérdése, de biztosan van, akit ez jobban felizgat, mint a Fantasztikus négyes sztárja.
A cél az volt, hogy klasszikus és hagyományőrző Guzzi alapokon alkossanak egy igazi sportmotort. Ehhez a Griso 8V erőforrását használták fel: az 1’151 köbcentiméteres blokk némi beavatkozást követően 108 lóerőt és 121 newtonmétert présel ki magából – mindezt természetesen az összes környezetvédelmi- és zajkibocsájtási korlátozás betartásával, hiszen az utcai használhatóság alapfeltétel volt. Akinek ez az erő nem lenne elég, annak akár a szintén általuk alkotott 1’420 köbcentis blokkot is be tudják építeni, amely másfélszer erősebb a szériaváltozatnál.
A fenti teljesítmény – különösen a 206 kilogrammos száraz tömeg fényében – biztosan nem fogja sarokba szorítani a Panigalékat, S1000RR-eket és RSV4-eket, azonban az Alba esetében nagy hangsúlyt fektettek a motorozhatóságra is. Giuseppe Ghezzi, a jármű alkotó mérnöke ugyanis egy teljesen új vázat tervezett hozzá. Ez többek között a vezető térdvonalában jóval keskenyebb a gyári Griso váznál, így pályamotorozáskor lényegesen könnyebb mozgást tesz lehetővé a pilóta számára. Rövidebb lett a tengelytáv is, ezáltal pedig a motor kormányozhatósága nagyságrendekkel precízebbé vált.
A mérnök és a Millepercento idei célja, hogy minél többször versenypályára vigyék (mármint valódi versenybe) az Albát, hogy tapasztalatokat gyűjthessenek vele és azok fényében végezhessék el a végső simításokat. A típus ugyanakkor már megvásárolható: induló ára az olaszországi adók nélkül 19’752 euró, vagyis nagyságrendileg 5,5 millió forint.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A Griso 8V 110le/108nm gyárilag.Érdekes,hogy a nyomaték nőtt,a lóerő csökkent egy sportgépnél.
Érdekes, a gyári honlapon is olvasható a 108 lóerő, ugyanakkor a technikai táblázatuk 110-et ír (7’200-nál). A nyomaték ott is 121,5 Nm (5’000-nél). A baj szerintem sokkal inkább a 206 kilós száraz tömeggel van. Belegondolva a 24 literes üzemanyagtankba, az olajmennyiségbe és minden egyébbe elég brutális lesz, mire elindul a gép…
A fejidom nagyon Hondás.
Na igen,nem egy könnyű gépezet(bár a Griso-nál sokkal könnyebb).Érdekes,hogy a “kis” V7-es Guzzik pehelysúlyban vannak a konkurenciához viszonyítva,de a “nagyok” nem valami könnyűek.