Az „utcai motoroknak” létrehozott superbike világbajnokság új szabályai szerint tilos a tesztelés a december-január időszakban, így a hosszú szünet után most kezdődött a versenysorozat első hivatalos motorpróbája. Az sepangi nyitónap szinte papírforma szerint zajlott, legalábbis ami az első helyeket illeti. A tavalyi világbajnok Checa az élen végzett a Ducatival, a képzeletbeli dobogó második helyét pedig Biaggi foglalta el az Apriliával. Örömteli, hogy a Yamaha kivonulása után BMW-re átnyergelő Melandri tavalyi eredményéhez méltó módon már az első tesztnapon hozta a harmadik pozíciót. A tesztnapon több bukás is történt, ezek közül csak a másik BMW-s, Leon Haslam esése járt súlyosabb következményekkel. A brit a célegyenes előtti kanyarban egy csúnya esése során szenvedett sérülést: az első vizsgálatok során ugyan csak sarokcsonttörést diagnosztizáltak, de a kórházban megállapították, hogy a 28 éves versenyző eltörte jobb sípcsontját is, így hétvégi szereplése egyelőre kétséges.
Az első nap eredményei:
(helyezés – versenyző – csapat – motor – megtett körök – legjobb idő)
1 C. Checa – Althea Racing – Ducati 1098R – 71 – 1’31 .947
2 M. Biaggi – Aprilia Racing – Aprilia RSV4 Factory – 84 – 1’32 .132
3 M. Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000 RR – 76 – 1’32 .232
4 J. Rea – Honda World Superbike Team – Honda CBR1000RR – 75 – 1’32 .379
5 L. Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000 RR – 25 – 1’32 .397
6 T. Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 85 – 1’32 .465
7 S. Guintoli – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1098R – 62 – 1’32 .768
8 N. Canepa – Red Devils Rome – Ducati 1098R – 70 – 1’32 .836
9 J. Smrz – Liberty Racing Team Effenbert – Ducati 1098R – 76 – 1’32 .848
10 J. Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 62 – 1’33 .005
11 L. Camier – Fixi Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R1000 – 57 – 1’33 .104
12 M. Fabrizio – Italy GoldBet BMW Motorrad – BMW S1000 RR – 64 – 1’33 .141
13 M. Berger – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1098R – 67 – 1’33 .246
14 D. Giugliano – Althea Racing – Ducati 1098R – 59 – 1’33 .366
15 H. Aoyama – Honda World Superbike Team – Honda CBR1000RR – 73 – 1’33 .479
16 L. Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1098R – 57 – 1’33 .566
17 B. Staring – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 62 – 1’33 .704
18 D. Salom – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 31 – 1’33 .812
19 A. Badovini – BMW Motorrad Italy GoldBet – BMW S1000 RR – 53 – 1’34 .234
20 C. Davies – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory – 66 – 1’34 .303
21 R. De Rosa – Pro Ride Motorsports – Honda CBR1000RR – 79 – 1’34 .400
22 J. Brookes – Fixi Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R1000 – 49 – 1’34 .667
23 M. Aitchison – Grillini Progea Superbike Team – BMW S1000 RR – 62 – 1’35 .223
A fentieknél kicsit örömtelibb hír, hogy végre napvilágot látott a gyári Honda csapat idei megjelenése is.
Bár a tavaly újjáéledt Castrol-Honda legenda valóban gyönyörű volt, idén, a CBR jubileum jegyében, a csapat a tradicionális gyári fényezést használja, a főszponzor Castrol márkajelzése csak a hasidomon jelenik meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »