A Dakar Rally féltávjánál minden évben adnak egy szünnapot a versenyzőknek és a csapatoknak. Erre mind az embereknek, mind a gépeknek szükségük van. Gondoljatok bele: amikor egy kihegyezett versenytechnika megtesz nagyjából négyezer kilométert – annak a jó felét gyorsasági szakaszként -, akkor némi karbantartás kell neki. Kicsit több, mint amire esténként vagy akár éjszakánként lehetőség van. Ilyenkor a szerencsésebbek – akiknek van szervizcsapata – ténylegesen pihennek és regenerálódnak. Az Original by Motul kategóriában versenyző motorosok pedig majdnem egész nap szerelnek… Majd a gépek és vezetőik a lehetőségekhez képest feltöltődve megkezdik a gyilkos verseny második félidejét…
A 7. szakasz Szaúd-Arábia fővárosából Al Dawadimi felé vezetett, a napi 701 kilométerből pedig 402 volt gyorsasági szakasz. Ez a második hét kellemesebbnek ígérkezik, mint az első volt, hiszen a hatalmas ország déli régióiban zajlik – így sokkal melegebb időjárásra számíthatnak. Ez pedig főleg a motorosoknak nagyon nem mindegy. A nap nagyobb részt köves-homokos részeken vezetett, tartalmazott igen tempós részeket is, de a navigációs trükkök sem voltak kispályások. Többek között az összetett állás éllovasa, Sam Sunderland is áldozatul esett ez utóbbinak: nagyon csúnyán eltévedt. Kis híján 26 perces hátrányt szenvedve csak a napi 28. helyen ért célba.
Az igazi dráma azonban még a speciál rajtja előtt történt. A nagyon komoly győzelmi esélyekkel is rendelkező Daniel Sanders ugyanis még az összekötőn balesetet szenvedett. Nem teljesen biztos, de állítólag autóval ütközött és a bal könyöke súlyosan sérült – annyira, hogy kórházba is kellett szállítani. Így ő kiesett a versenyből – GasGas-os csapattársa, Sunderland meg ugye ezt követően iszonyatosan sok időt vesztett. Persze erről Sam a célban csak annyit mondott: ma neki nem adta ki, holnap majd másnak nem fogja… Úgyhogy ő igazán nem is izgul emiatt.
A 7. szakaszon feltámadtak a Hondák. Bár Joan Barreda szakaszgyőzelmei miatt eddig sem volt sok szégyellnivalójuk. De Barreda ugye eltörte a kulcscsontját… Igaz, ettől még motorozik tovább – amit amúgy én még mindig elképzelhetetlen és felfoghatatlan teljesítményként értékelek. Annál is inkább, mert hogy tegnap ezt annyira gyorsan tette, hogy az abszolút HARMADIK időt motorozta! Nála csak a tavalyi bajnok, idén már KTM-gázkart húzó Kevin Benavides, valamint csapattársa, Nacho Cornejo voltak gyorsabbak. A napot tehát az utóbbi nyerte.
A nevető negyedik pedig nem más lett, mint az összetettben reggel még ennyiedik helyen álló Adrian Van Beveren. A tavaly hatalmas bukással és nagyon súlyos töréses sérülésekkel kieső Yamaha pilóta ezen a Dakar Rally-n végig roppant kiegyensúlyozottan és összeszedetten megy. A tegnapi etapot a 10. helyen zárta – azonban az előtte álló három pilótából egy ugye kiesett (Sanders), kettő pedig eltévedt (mert hogy Matthias Walkner is). Így estére egy Yamaha, és az azt irányító Van Beveren átvette az összesített állás első helyét.
Gyenes Mani saját közösségi oldalán vázolta, hogyan zajlik egy átlagis napja a Dakar során. Reggel 4-kor frissen felpattan, összepakol, majd felül a motorra és napfelkeltére leteker 1-200 kilométert a gyorsasági rajtjáig. Ez után lenyomja a gyorsasági 3-400 kilométerét, majd aszfalton elmotorozik az esti szálláshelyre. Itt megkeresi saját zárt területüket – a szervizháttér nélküli motorosoknak ilyen is van! – és személyes cuccait. Felveri a sátrat, átöltözik és nekiáll szerelni, hogy minél előbb végezzen a kötelező napi teendőkkel, vacsorázhasson, és a következő napi hajnali kelésig minél többet alhasson. Laza, mi?
A 7. szakaszról Mani kimondottan dicsérően nyilatkozott: tetszett neki. A teljes mezőnyben a 37. helyen végzett, saját kategóriájában pedig 6. pozícióban ért célba. Összetettben tartja az 5. pozíciót – továbbra is hatalmas különbséggel a 4. és a 6. helyen álló versenyzőtársaitól. Másik magyar motorosunk, Saghmeister Gábor a napot a 120. helyen abszolválta, összesítve pedig a 114. helyen áll – vagyis gyönyörűen tartja magát a világ legkeményebb tereprali viadalán!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 11 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 3:28:46 | 0:00:00 |
2 | 1 | K. BENAVIDES | KTM | 0:00:44 | 0:00:00 |
3 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 0:02:51 | 0:00:00 |
4 | 77 | L. BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:07:50 | 0:00:00 |
5 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:08:29 | 0:00:00 |
6 | 27 | J. RODRIGUES | HERO | 0:08:57 | 0:00:00 |
7 | 2 | R. BRABEC | HONDA | 0:09:49 | 0:00:00 |
8 | 29 | A. SHORT | YAMAHA | 0:10:15 | 0:00:00 |
9 | 18 | T. PRICE | KTM | 0:10:37 | 0:00:00 |
10 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:12:34 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 23:45:02 | 0:00:00 |
2 | 52 | M. WALKNER | KTM | 0:05:12 | 0:00:00 |
3 | 1 | K. BENAVIDES | KTM | 0:05:23 | 0:00:00 |
4 | 3 | S. SUNDERLAND | GASGAS | 0:05:38 | 0:00:00 |
5 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:06:34 | 0:00:00 |
6 | 7 | P. QUINTANILLA | HONDA | 0:08:15 | 0:00:00 |
7 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 0:08:33 | 0:01:00 |
8 | 142 | S. SVITKO | KTM | 0:20:18 | 0:00:00 |
9 | 11 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 0:26:37 | 0:00:00 |
10 | 29 | A. SHORT | YAMAHA | 0:28:10 | 0:00:00 |
Forrás: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »