Útjára indult a 2022-es Dakar (az első nap összefoglalója itt). Az idei verseny egyik pilótája, akit árgus szemekkel figyelt a világ, az ex-MotoGP motorversenyző Danilo Petrucci. Volt. Vagyis mégsem teljesen. Ugyanis a nagy lendületet követően „Petrux” alatt feladta a harcot a KTM a verseny 115. kilométerén, az elektromos természetű műszaki hibát pedig ott helyben nem tudta elhárítani. Óriási csalódás lehetett, hiszen előtte nagyon jól ment. De nem volt mit tenni, helikopteres segítséget kellett kérnie, ami viszont egyúttal a verseny feladását is jelentette. Azaz mégsem.
Az idei év egyik komoly változása az úgynevezett „Dakar Experience” mentőkártya. Ezt azoknak a nem Elite minősítésű versenyzőknek a megsegítésére találták ki, akik ha már időt, pénzt és energiát nem kímélve eljutottak a Dakarra, akkor ne egy váratlan műszaki hiba miatt kelljen hazamenniük. Ez egy egyszer felhasználható joker, aminek köszönhetően a versenyző folytathatja a versenyt, de az eredménye ettől kezdve nem számít bele az összesítettbe.

Azaz a mentőkártyának súlyos ára van. Innentől kezdve Danilo Petrucci eredménye a napi szakaszokon a neve mellett DNF jelzéssel látszani fog, de a végső helyezésébe nem fognak beleszámítani. Akkor miért éri meg Petruxnak folytatnia a versenyt, ha akkor sem érhet el helyezést, ha keresztre feszíti magát? Azért, mert így a következő évre értékes tapasztalatot gyűjthet. A Ducati MotoGP csapatának korábbi versenyzője persze addig sem fog pihenni. A Dakar után megy a MotoAmerica Superbike bajnokságon szerepelni, ahol egy Panigale V4 R-rel áll majd rajthoz.

Cimkék:
A szervezők 1A és 1B napnak hívják az első két versenyszakaszt, amelyből a nyitó bele sem számít a Dakar Rally értékelésébe.
Elolvasom »A Dakar Rally első napján sok élmenő vétett súlyos navigációs hibát. A másodikon ezt kezdték ledolgozni egy nagy rohanással.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »