A gallok gyorsak voltak a 100 lóerős teljesítménykorlát bevezetése terén is – most pedig a láthatósági felszerelések kötelező viseléséről hozták meg a törvényt. (Fontos: ez nem tervezet, hanem jogerős szabályozás, amely kötelező lesz minden Franciaországban motorozó számára!) Az EU és a belgák már tervezgettek hasonlót, a franciák pedig mindjárt törvényt is alkottak.
A történet hosszasan húzódott, ugyanis évek óta vitatkoznak róla. A jogalkotók a komplett sárga mellényt szerették volna ráerőltetni a kétkerekűek fedélzetén tartózkodókra, a motorosok pedig kézzel-lábbal tiltakoztak. Mert persze jó dolog a biztonság, de a rekkenő nyári kánikulában egy, a ruha szellőzési lehetőségeit letakaró nejlon mellény egyenlő a halálos ítélettel. Így végül is a két hete elfogadott, R-431-1-1 és R-431-2-2 számú jogszabályban egész komoly engedményeket tettek, és a végeredmény nem is lett olyan rossz!
Lássuk, miket ír elő a törvény Franciaországban 2013. január 1-től (onnantól lesz hatályban). Minden motorosnak, aki 125 köbcentiméternél nagyobb lökettérfogatú, illetve 15 lóerőnél erősebb motort, trike-ot illetve quadot vezet, vagy azon utazik (ez fontos: az utasoknak is kell!) a felsőtestén kötelező egy minimum 150 négyzetcentiméternyi fényvisszaverő anyagot viselnie. Az anyag kizárólag Hi-Viz, azaz jól látható citrom- vagy narancs-színű lehet, és nem kötelező egy darabból állnia. Megfelelő lehet például egy kellően széles karszalag is mindkét felkaron. Nem árt tudni, hogy a bukósisakok hátulján arrafelé már korábban is kötelező volt fényvisszaverőt viselni, amely viszont nem fog beleszámítani ebbe az ominózus 150 cm2-be. (Hogy az amúgy arrafelé is rengeteg balesetet okozó 50-125 köbcentiméteres járművekre mindez miért nem vonatkozik, az viszont nagyon jó kérdés!)
A jogszabályban mindjárt rögzítették azt is, hogy milyen bírságot rónak ki a rend éber gall őrei jövő évtől azokra, akik bármely év- vagy napszakban nem viselnek ilyen fényvisszaverő matériát magukon, illetve annak össz-mennyisége nem éri el a 150 négyzetcentimétert. Pontosan 68 euró lesz a tarifa, valamint két büntetőpont (a helyi versenyzőknek). A francia sajtó azonnal meg is hozta az ítéletet: ez sem jó semmi másra, mint pénzbeszedésre…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Mi a francért nem elég az összes ruhámon levő, szemet kiszúró láthatósági csíkok? A bőrcuccom és a cordurám is tele van ezekkel. Meg a csizmáim is. Sőt, a bukómon is van. A motoromra is tervezek valami gusztusos fajtát. Mindegy. Nálunk egyelőre még nem törvény.
Hát én elkezdeném a sárga vagy narancs színű motoros ruhák gyártását.
A többség úgysem fog két kabátot hordani, inkább legyen az eredeti motoros ruhában a jelző.
Másodötlet – felvarró készlet motorosoknak, hogy csak az 150cm2 varrják fel a motorosruhákra.
“Hogy az amúgy arrafelé is rengeteg balesetet okozó 50-125 köbcentiméteres járművekre mindez miért nem vonatkozik, az viszont nagyon jó kérdés!”
Valószínűleg, nem illik a láthatósági mellény, az öltönyhöz.
Úgy tudom, arrafelé nem ciki politikusként, bankárként robogóval munkába járni.
Adva van egy kb 2 méter hosszú, majd 1 méter széles és átlagban 2 méter magas viszonylag hangos jármű, ami elöl-hátul a közlekedéshez megfelelően engedélyezett és minősített fényszórokkal illetve lámpákkal van felszerelve, amiknek folyamatosan világítaniuk kell ha közlekedünk a járművel.
Na most valaki magyarázza már meg:
Hogy a jó #&@% életbe nem lehet egy ilyen járművet nem látni?
Vagy még arra tudok gondolni, valami képviselő haverja arrafele olcsón hozzájutott baromi sok ilyen sárga anyagból, aminek kellene valami jó piacot csinálni kormányzati segítséggel.
Illetve még egy, ami szerintem igazából közelebb áll a valósághoz: ugyan olyan segghülyék az ottani politikusok is.
Pár éve jelentkeztem cbr 1000 tesztvezetésre.Fel kellett vennünk a sárga mellényt rajta a tesztvezetés felirattal.4-gyen haladtunk az M6-os ra.Elöl ment a márkaképviselet szerelője,diktálta a tempót.250km körül szétszakadt rajtam a kombiné.ebből azt akarom kihozni,hogy olcsón szar anyagból olcsón nem lehet megúszni ezt sem.Aki nem veszi észre a motorost az hogyan láthatja a táblákat,csajokat,lámpákat,stb.
Hát ez döbbenetes.
Ezeknek fingjuk nincs mi merre, de beleugatnak.
Az egész motoros kultúra szemen köpése…hogy fog kinézni ezután pl egy chopperes? Vagy akár bárki?
Bohócot csinálnak az emberből, beleszólnak hogy öltözzön….
Ez már nem a ‘kötelező a bukósisak’ szint…
Volt a franciáknál ez a csador téma, na ez nekem kb olyasmi..
Tényleg már csak a kitámasztókerék hiányzik…
10X15 cm es felület szanaszét a ruházaton, és ez menyivel növeli, a láthatóságot, mivel ellenőrzi az illetékes. Biztos majd írnak ki egy tendert ennek a feladatnak a megoldására, mint itthon szokás. Úgy látszik a régi demokráciákban is a még egy bőr lehúzása a lényeg.
Emberek, tényleg ennyire egetverően nagy dolog az, hogy hogy fogok kinézni a motoron? Komolyan ez a legnagyobb ellenérv? Nem tűnik fel, hogy az emberek 99%-a magas ívben xarik arra, hogy a motoros hogy néz ki a motorján? Aki meg a saját maga boldogságára akar jól kinézni (vagy legalábbis azt hiszi, hogy jól néz ki) az ne motorral járjon, hanem Bentley-vel és viseljen Armani öltönyt. Aki egy kicsit is törődik a saját biztonságával, az már régóta önszántából is felveszi a “kukásmellényt”, nem kell kötelezni rá. A sisak alatt sem látszik se a drága napszemcsi, se a menő séró. Pedig a kettő kombinációjával különösképpen jól lehet kinézni…