A Royal Enfieldet eredetileg angol márkaként ismerte meg a világ, mára azonban ősi gyökerekből táplálkozó indiai motorgyárrá lettek. Az a dicsőség mindenképpen őket illeti, hogy a leghosszabb ideje változatlanul gyártanak egy motortípust (a Bulletet). Így különösen nagy dolog, hogy egy “új” modellel jelennek meg a piacon. A Thunderbird 500 persze nem teljesen új, hiszen 350-es változata már szerepel a palettán.
A Thunderbird egy túramotor, némi cruiseres beütéssel. Túl sok króm nem található rajta, még a blokk is fekete (ez jól elkülöníti “kistesójától”). Az utasülést le lehet kapni, és a helyére lehet csomagot pakolni – ez teszi igazi túramotorrá. A modernizáció jegyében a műszerfalon analóg és digitális elemek is találhatók.
Az 500 köbcentiméteres erőforrás 27 lóerőt és 41,3 Newtonméter nyomatékot szabadít a hátsó kerékre, így elmondható, hogy ez a gép is a nyugodt erő kedvelőinek jár majd a kedvében. Annyiban mindenképpen kiszolgálja a békés túramotorosokat, hogy a fogyasztása a gyár ígérete szerint igen alacsony, az üzemenyag-tartály pedig 20 literes. Árról, forgalmazásról egyelőre nincs információ, a Royal Enfield honlapján még nem is szerepel az újdonság.
Pedig gyári pletykák szerint jövőre egy cafe racerrel is piacra kívánnak lépni…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A hátsó tárcsafék fel se tünt?
Szerintem ez a gyártó első ilyen gépe.
A café racer jobban érdekelne, ha tényleg lesz majd olyan modelljük. Kíváncsian várom.