“Hosszú távú túrázás. Gyorsan, sportosan, elegánsan” – írja még a 2021-es 1290 Super Duke GT-ről a KTM Centrum honlapja. Nem valószínű, hogy ennek bármelyik elemén rontottak volna a frissen bemutatott 2022-es modellel. Bár nekünk az elegancia helyett inkább a “baszatós vadállat” jelző jut eszünkbe, ami igazából mindent tud, amit az R változat, csak kevésbé fiatalos háttal is méltósággal lehet leszállni róla egy egész napos menet után.
A túrázásban talán valamelyest segítséget jelenthet az új 7″ TFT kijelzőn megjeleníthető turn-by-turn navigáció, ami a KTM saját Connect alkalmazásán keresztül érhető el. A diszkó egy új kapcsolórendszeren keresztül irányítható, amivel várhatóan könnyebb lesz lépkedni a menüben, mint a korábbi modellen. Ugyanezen keresztül lehet birizgálni a kanyarérzékeny kipörgésgátlót és ABS-t, amiben szerencsére megmaradt a “supermoto” mód, ami teret ad a megcsúsztatós huligánkodásnak. Valamint a GT felszereltséghez tartozó félaktív WP futóművet is innen lehet vezérelni.
Az 1290 Super Duke GT erőforrás tekintetében nem változott. 175 lóerő és 140 Nm jön ki az 1301 köbcentis L2-ből. De enyhén masszívabb segédvázat kapott, hogy az jól bírja a csomagokkal és utassal terhelt túrákat. A tank 23-ról 22 literre csökkent, valamint maguk a kerekek is összesen 1 kilogrammnyi rugózatlan tömeggel lettek kisebbek. Az új GT várhatóan januártól elérhető lesz a kereskedésekben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »