A várakozásoknak megfelelően a következő évre megújul a Yamaha legnagyobb mezítelen motorja, a 7-es és 9-es után az MT-10 is. Az alaprecept természetesen maradt az, ami eddig is. A nyolcvanas évek közepének Yamaha versenytechnológiájából finomra érlelt Deltabox vázba belekerül a szemtelenül nyomatékos négyhengeres blokkjuk, R1 rokonsághoz közelítő fék és futómű, na és persze zéróhoz tendáló szélvédelem. Ami szelet eldobál, azt is csak a fejidom kialakításának lehet köszönni. Ami maradt az a tízes dizájnhoz hozzánőtt, osztott lámpás kialakítású darab, még akkor is, ha egyébként látványosan – a szemöldök újra szexi jeligére – megújult.
Az R1 származék sornégyes CP4 motorblokk valamelyest megerősödött. 166 lőerő lett a vége 11.500-as fordulaton. Nyomaték is van, szokás szerint bődületesen sok. 112 newtonméter szaggatja a gumit, 9.000-nél. Az amit ennél várhatóan jobban észre fog venni a leendő boldog motoros, hogy 4.000 és 8.000 fordulat/perc között egyenletesebb erőleadást ígérnek.
Na és persze a hangot. A tankra úgynevezett akusztikus erősítő rácsokat szerelnek, amitől gázadásra a levegőbeszívás kellemesen varacskos disznó hanghatásokat fog generálni. Hiába, mégiscsak a Yamaháról beszélünk, nem?
Látványos változás továbbá, hogy a korábbi kijelzőt az R1 4,2″-os, színes-szagos TFT egysége váltja. A főfékhengert egy friss Brembo darabra cserélték. Kellemesen jó pont, hogy a gyorsváltó az alapfelszereltség részét képezi.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »