Megoszlanak a vélemények arról, hogy előállít-e a mai motorkerékpár ipar valóban jól használható, sokoldalú közúti gépeket. Szerintem a válasz igen, és a jobb híján crossovereknek hívható motorok azok, amikhez persze bírni kell a magasságot, ami nem mindenkinek fekszik. Ezekből is a közepesnek címkézett darabok hivatottak az aranyközépút fáklyás hírvivői szerepére. Erre a területre lépett be a Triumph az új Tiger Sport 660-nal. Ésszerű teljesítmény, szélvédelem, rendes pakolhatóság és utasszállító képesség. Mi kell még a boldogsághoz?
Egy kis érdekesség. Mármint az kell még. A sorkettes blokkok monoton búgáskoncertjéből eddig a V-Stromok vékettesei jelentettek némi kilépőt a kategóriában. De azért a háromhengeres Tiger Sport 660 mégis egy kicsit más lesz. Eleve selling point, a Tracerek, Stromok, Versysek meg F750GS-ek között, hogy a brit lesz a legerősebb a sorban a maga 81 lóerejével. Igaz, ehhez 10.250-ig el kell forgatni. A 64 Nm legnagyobb forgatónyomaték 90 százaléka azonban már 3.600-nál megérkezik. Az viszont elég szép.





Kistigtisünk a Tridenthez hasonlóan a kategóriájában jól felszerelt darab lesz. Kiemelendő, hogy csúszókuplungot és TFT kijelzőt kap, telefonos kapcsolattal, GoPro Controllal, My Triumph telefonos alkalmazással, illetve, hogy minden fényforrás LED-es, beleértve a kanyar után automatikusan leálló irányjelzőket is. Ugyanakkor a gyorsváltóért, a fűthető markolatokért, az ülés alatti USB aljzatért és a guminyomás visszajelzőért már külön fizetni kell. A 150 milliméteres rugóúttal rendelkező, 41-es fordított villákat a Showa szállítja, akárcsak a hátsó rugóstagot, amelynek az előfeszítése állítható. A tank 17,2 literes, ami elméleti síkon ~350 kilométeres hatótávot jelent.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Az új Suzuki GSX-R1000R Phantom a 2006-os, azaz K6-os nagy Gixer hasonló kiadásának újragondolt változata.
Elolvasom »És, hogy ezen kívül milyen előremutató fejlesztésekkel látta el a Suzuki a V-Strom 650-et? Hát semmilyennel az égegyadta világon!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »