A legutóbb még csak óvatosan írhattuk le, hogy nemzetközi lapértesülések szerint a Z900RS sikere után érkezik a kisebbik testvére, azaz a Z650RS. Csupán egy nem túl sokat mondó teaser videó állt akkor még a rendelkezésünkre, amiből azt tudtuk száz százalékos biztonsággal megmondani, hogy Kawasakiék marketingcsapatában nem riadnak meg az új szavak létrehozásától. A “Retrovolution” kifejezés mögött azonban kiderült, hogy tényleg a nagy RS kistestvére lapul.
A Cycle World asztalán kötött ki a napokban néhány dokumentum a típusengedélyeztetési eljárásból. Egyfelől ezek erősítik meg, hogy a Z650RS-re való tippelés nem volt baklövés. Másfelől néhány érdekes adatot is felfednek, amelyekből következtetéseket vonhatunk le.
Ezek alapján a várakozásoknak megfelelően ugyanazt a motorblokkot fogja használni, akárcsak a modernebb kivitelű változata, a Z650. 68 lóerő 8.000-es fordulaton, valamint 63,7 Nm legnagyobb forgatónyomaték 6.700-nál. Ezt ismerjük. Érdekes azonban, hogy az RS tengelytávja 5 milliméterrel csökken, ami valószínűleg új első villákat jelent. Az acélcső váz és a 17″-os kerekek nem változnak, a motor legmagasabb és legszélesebb pontja azonban igen. Ez egy másik kormányt jelenthet. Ezeken túl a Z650-hez képest a motor össztömege 1 kilogrammal csökken. A részletes információkra szeptember 27-én számítunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »