Új terepmotor a BMW-től

Újdonság
2011. október 04., kedd - TeeJay

A bajorok nem bíznak semmit a véletlenre: a tavaly újjászületett legkisebb GS egy némileg „vadabb” testvérmodellt kap.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (12 hozzászólás)

Macko -

Össze is futott a nyál a számban! :-)))

 

Amúgy az F650GS Dakar verziójának (technikailag ugyanez) a terepképességével sem volt sok gond, úgyhogy ezzel sem lesz!


TeeJay -

Nem tudom, valahogy egyre jobban tetszenek ezek a dögök. Ez meg kifejezetten like, pedig nem is vagyok béjemvés. 


alvaro -

A francér’ nem tudják az összes méretét egyszerűen beszorozni 0.9-cel… elég jól megmaradna a rugóút meg a hasmagasság, és létra nélkül is föl tudnék rá mászni…


eko -

 ”Ez meg kifejezetten like, pedig nem is vagyok béjemvés.”

Még…   🙂


csigaxx -

A különbségeknél hozzátenném még:

– úszóágyazású első féktárcsa

Itt látszik 1:10-nél: http://www.youtube.com/watch?v=XS7HWDgLAL4

 

Sajnos ez sem javít túl sokat az összképen, mármint a régi F-es elődmodellekhez képest. Én nagy luxusnak tartom a BMW-től, hogy 2011-ben olyan (új) modellt állít a palettára, ami szinte változatlan formája egy már 1999-2000-ben kapható motorkerékpárnak.Oké, a külcsín más és tényleg szép, de a tartalom?

 

Egy másik fórumról beillesztve: “Az igaz, hogy a gépjárműpiac és a fogyasztói társadalom sok új terméket követel, sokszor indokolatlanul …….DE….. Ti el tudjátok képzelni a 2000es kiadású 530-as BMW-t kis ráncfelvarrásal kiadva újra az utakon? Nem azért, mert az nem volt egy jó széria, vagy mittomén, csak egyszerűen múlt a jövőben.”

Ráadásul a sima G 650 GS árából kiindulva (2.268.000Ft) olcsónak sem mondható, biztosan 2.5M lesz (+ABS, +markolatfűtés, +ezaz)

Ok, a blokk jó volt stb, de legalább az első villával csináltak volna vmit…. számomra (bocsánat) de felfolhatatlan ez az egész G modellsorozat és annak létjogosultsága 2011ben.

 

Csiga

(F 650 GS Dakar tulaj)


XYZ -

Az alapmodelnél ez jobban bejön.

De az előző G sorozatnak a nyomába se ér!

Azokon komolyabb futómű volt,erősebbek(53le) és sokkal könnyebbek is voltak(160kg menetkészen!).


TeeJay -

Egen, sorry, a fék kimaradt, pedig a listában is benne volt. Éjszaka írtam…
(Ja és a kép ott van a galériában jó minőségben, a kilencedik az…)

Mindenesetre a mondandód második részével nem értek egyet. Eleve az 530-as BMW analógiát hibásnak vélem. Ha mindenáron nagy autóhoz akarod hasonlítani, akkor jóval inkább egy Merga ML500, vagy Land Rover (bár ez meg más miatt hibás). Mindenesetre az E39 a maga idejében sem tetszett, viszont egy jó állapotú 2000-es kiadású E46 akár még használtan is érdekelne. Új példánnyal kapcs. nem is a ráncfelvarrás volna a problémám, hanem jóval inkább az ár… akárcsak ennek a vasnak az esetében.

A válság meg megmutatta, hogy nem is olyan fontos a “rövid” időn belüli modellfrissítés. A teljesítményorientált supersportok 2-4 évenkénti megújítása is kimaradóban van. Ráadásul ez a motor messze nem az a kategória. Ez jóval inkább egy  tanulómotor, “anyu” vagy a “fiam” motorja – inkább egy haszonállat, semmint egy derby-n hajtott versenyló. Viszonylag kis teljesítmény, igénytelen, de  megbizható technika. Bármit mond is a marketing nem sportmotor (nem azért mert nem speed) – ha sport, akkor is csak annyira, mint a hobbi szinten űzött sport, nem pedig az olimpiai szint. Csak összevetésképp, a KLR650 20 évig kvázi változatlan formában a piacon volt. Az XT660R 2005 óra gyakorlatilag (…) változatlan. Nem “tradícióról” van szó (ld. Harley), hanem jóval inkább az egyszerűségről: KISS – Keep It Simple, Stupid.

Aki “űrtechnikát” akar, az úgyis megveszi az R1200GS Adventure legutolsó változatát. A kettő között meg ott a (jelenlegi) F650 meg az F800 kompromisszumnak.


csigaxx -

Nem akartam én minden áron autóhoz hasonlítani, írhattam volna szimplán “gépjárművet”, legyen az bármi, nem a típus a lényeg. Csupán arra gondoltam, hogy vminek (legalább is Európában) megszüntetik a gyártását) majd két év szünet után kiadják ráncfelvarrva ugyanazt, amit először 11 éve (ok fejlődött közben valamennyit, duplagyerta, vezérlés). Ez nekem fura. Ennyi.

Ha lenne rajta egy minimális plusz, modernebb tartalom, vagy legalább 2M alatt lenne majd az ára(!), akkor hm azt mondanám, figyeljetek ez nem volt egy rossz modell, érdemes megvenni.

Nem hiszem, hogy a BMW nem tudott volna egy igényesebb első futóművet kreálni, ha nem is fordított villát, de egy állíthatót, mint az új Tenere-nek van. Ilyen apróságokra gondolok, amikért hálás a nagyközönség, viszont a gyártónak minimális a ráfordítása.

Jómagam is egy 2003-as Dakarral járok, tudom miben jó, miben gyenge. Nekem valahogy nem kerek a történet, legyen igásló, legyen tanulómotor, legyen túramotor, legyen enduro, legyen a megvalósult/nem megvalósult álom, legyen akármi. Szerintem többet kell nyujtani (csak az általam következtetett!!!) várhatóan 2.5M Forintért.

Ha lesz tesztmotor, kíváncsian várom, hátha óriási tévedés amit írok!


Tisztelettel,


doncy -

Egyetértek Csigával. Elég gagyira sikerült, olyan, mintha a Praktiker kerékpár/fűnyíró-traktor részlegéről tolták volna ki. Sőt kicsit tán csúnyácska is lett, ügyeltek rá, hogy ne szívesen vegye meg a BMW fanatikus, illetve gyorsan cserélje nagyobbra, mielőtt a haverok halálra cikizik. – ez az én véleményem.

Alvaro: annyi szép motor van a piacon, legalább ezt az egy márkát hagyd már meg az emberi méretekkel rendelkezőknek ! Köszi:) Egyébként ezt is lehet süllyeszett ülésekkel rendelni, sőt még talán állítható is.


alvaro -

Doncy, ennek semmi köze a márkához, csak ha terepről van szó, állandóan ilyen 90 centi közeli/körüli üléseket látok. Na ezért a megjegyzésem. Amúgy a márkát, köszönöm, használom, a CS-nek ugye 78 centis az ülése, így hajlított térddel is lazán leérek. Meg akkor már terepeztem is vele ma egy kicsit úgy bánatomban, még ha nem is arra való, nagyon amatőrül Így, hogy életemben másodszor találkoztam motoron homokkal, és Teresa nem is volt fölmálházva, mint a múltkor (vittem vagy 15 kiló könyvet dobozban, költöztünk és ezeknek már nem maradt más hely, mikor máskor keressek rövidebb utat 2 falu között ), tulajdonképpen vicces volt.


Macko -

A terepre szánt motoroknak mindig puhább kissé a futóműve. Az F650GS Dakar is puhább volt mint a CS, így szerintem sok gondod amúgy nem lenne.


v_holiday -

Szerintem meg teljesen rendben van ez a G sorozat. Egyszerű műszaki alapok, kiforrott technika, vélhetőleg minimális meghibásodási aránnyal, aki kevésbé tehetős és mégis új BMW-ben gondolkodik, annak ráadásul elérhetőbb áron. Szívesen dobálózunk 1-2 százezer Ft-tal, mint nem jelentős differenciával, de ne felejtsük el, hogy pont ennyi az az összeg, ami márkáktól képes kényszerűségből eltántorítani vevőket, nem még modellektől.

Ez a motorcsalád szerintem is belépő a klubba, ahol nagyon jó lenni. A teljesítménye alapján pedig tökéletes kezdőmotor, vagy éppen hölgy motor. Megvan ezeknek a vasaknak a helye a piacon szerintem, átgondolták ezt a bajorok.


Előző bejegyzés

Feltámad egy legenda

2011. október 03., hétfő
Versenysport

Következő bejegyzés

Nyerj a motoros tudásoddal!

2011. október 04., kedd
Nyereményjáték

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt