A jó egy hónapja Hong Kongból világkörüli útra indult, az új CBR-t ábrázoló kiszivárogtatott képek azt engedték sejtetni, hogy jelentős változást nem várhatunk a Honda sportmotorjának legújabb inkarnációjától. A hétvégén hivatalosan is bemutatták a 2012-es modellévre tervezett gépet, rögtön két helyen is (az imolai superbike hétvége illetve a le mans-i endurance verseny egyik sajtóeseménye volt a kettős bemutató) – amit korábban sejtettünk, most bizonyossá vált: jelentős módosítás, illetve újratervezett technikai tartalom nem rejlik az idomok alatt.
A meglepetés tehát elmaradt, bár a jelenlegi világgazdasági helyzetben, a tavaszi japán földrengés után ezen sok csodálkoznivaló nincs. Mindenesetre szomorú, hogy a Honda kénytelen egy ilyen modellel ünnepelni a típus 20 éves jubileumát. Akárcsak a 60-as évek legvégén a CB750, majd 1987-ben a CBR600F, a CBR900RR 1992-ben forradalmasította a motorozásról alkotott képünket. A tömegével és kezelhetőségével kisebb testvérét időző masina gyökeresen átalakította a csúcsmotorokról kialakult elképzeléseket. Ugyan a húsz éve kiadott gép legnagyobb teljesítménye elmaradt kortársaitól, de könnyedségével a kanyarokban behozta lemaradását, és a felsőkategóriás sportmotorok új etalonja lett.
A CBR1000RR utolsó jelentős technikai frissítése a 2008-as modellévben történt, az átalakított műszaki tartalom mellé egy teljesen új, először sokakat megosztó fizimiskát is kapott. Az új modell legszembetűnőbb módosítása pontosan a külsőt érinti: bár formájában nem változott, a helyenként élesebb vonalak a 2000-es évek eleji modelleket idézik, amennyiben a megjelenés agresszívabb mivoltáról beszélünk. Az idomok átalakítása persze nem pusztán esztétikai célzatú, a tervezők csökkentették a légellenállást, javították a hűtést egy ál-spoilerrel, illetve a vezető komfortérzetét növelték az idomok alól kivezetett hideg levegővel. Ugyanez elmondható a kerekekről is. A korábbi egyszerű 3 küllős aluöntvényeket lecserélték 12 küllősekre. Az esztétikusabb, olaszos megjelenésű Y szárak egyúttal növelik az alkatrész merevségét.
A módosítások további listája hasonló, apróbb finomításokat tartalmaz. Manapság a modellfrissítések egyik szlogenje az injektortérkép átírása, ez jelen esetben is megtörtént. Ugyan saját ligájában a 178 lóerős csúcsteljesítmény már csak a középmezőnybe elég, azonban a mérnökök nem ezt az értéket tornázták fel, hanem az alacsony fordulatszám tartományban javították a gázreakciót. Szintén az elektronikát érintő módosítás az LCD kijelző átalakítása és az opcionális C-ABS rendszer finomítása.
A legkomolyabb módosítás talán a masina futóművének rugózó elemeit érinti. A korábbi híreknek megfelelően a gép megkapta a Showa nagydugós teleszkópjait. A korszerű alkatrészek alkalmazása utcai motoron nem forradalmi tett, a GSX-R1000 utolsó változatán is megtalálható ez a technológia, azonban a hátsó rugóstag más lapra tartozik. Utcai homologizációval rendelkező motoron most először alkalmaznak versenysportból származó kettős felépítésű központi egységet. A szelepek nélküli szerkezet a technikai leírás szerint finomabb működésű és pontosabb visszajelzéseket ad. Ez nyilván kigyorsításokkor kap fontos szerepet – határon motorozva…
A bemutató megtörtént, a technikai adatok lassan olvashatók lesznek a Honda hivatalosa honlapjain, az informercialok megtekinthetők a videómegosztókon. Marad a kérdés, hogy mikor fogja az aranyszárnyas márka „érdemben” frissíteni a modellt. Ágazati pletykák már korábban emlegették a V4-es Honda sportmotorok visszatérésének lehetőségét, azonban a jelenlegi helyzetben ennek sem túl nagy a valószínűsége.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nagyon tetszik ez a dög. 🙂
Nem rossz,nem rossz…