A 2008 őszén kezdődő hitelválság hatásait a mai napig érezhetjük. Bár a gazdasági elemzők már sokszor beszéltek a fellendülésről, valójában a nemzetközi gazdasági helyzet mind a mai napig nem normalizálódott. A válság hatásai elől a motoros világ sem húzhatta, húzhatja ki magát. A nagy gyártók mindegyike megérezte a negatív gazdasági körülményeket, ki így, ki úgy próbálta csökkenteni kiadásait vagy éppen veszteségeit. A Yamaha nehéz helyzetéről már tavaly év elején is olvashattunk, sajnos egy év elteltével az elvárásokat alulteljesítő cég helyzete nem sokat javult. A hangvillások épp ezért egy újabb drasztikus lépésre szánták el magukat: hétfőn adták a világ tudtára, miszerint felhagynak a superbike versenyzéssel, jövőre gyári Yamaha csapat nem indul a világbajnokságban.
Tavaly a Ducati jelentette be, hogy otthagyja azt a versenysorozatot, amelyre modernkori imidzsét építette, s felhagy a hivatalos részvétellel a WSBK bajnokságban. Hivatalos gyári csapat tényleg nem indult az idei szezonban, azonban a versenyen kívüli pletykák szerint a gyári támogatás szintje alapján a bajnokságot Checával vezető Althea csapata akár át is tehetné központját a Ducati gyárába. A Yamaha biztosította rajongóit, hogy minden támogatást megad versenyzőinek a szezon eredményes befejezéséhez, azonban a Checa mögött 71 pont lemaradásban lévő, jelenleg harmadik Melandrinak már csak matematikai esélye van megnyerni a VB-t a hátralévő négy versenyhétvégén.
A motorversenyzés soha sem volt olcsó mulatság, de a jelen helyzetben az talán még nehezebb. Az anyavállalat pénzügyi gondban van, ilyen helyzetben nem szerencsés, hogy mind a superbike, mind az ötvenéves évfordulót ünneplő GP csapat szponzor nélkül pusztán gyári költségvetésből versenyez. Természetesen a gyári csapat kivonulása még nyitva hagyja a kiskaput yamahás privát alakulatok részvétele előtt, azonban ehhez ütőképes technikára van szükség, amiről egyelőre sok jót elmondani nem tudunk. A jelenlegi modell még 2009-ben állt csatasorba, új masina érkezéséről pedig nem szólnak a hírek. Így sajnos erősen kétséges, lesz-e jövőre hangvillás motor a superbike világbajnokságban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »