A tavalyi év során Rossi átigazolása volt a motoGP legnagyobb szenzációja. A kilencszeres bajnok hét év és négy VB cím után otthagyta a Yamahát, vitte magával a még hondás időkben összeállt technikai csapatát és 2011-től a Ducatival versenyez. Az olasz álomcsapat azonban gondban van. A szezon harmadán túl Rossi csak a negyedik a világbajnokságban, idén még csak egyszer állt a dobogón. Tavaly Stoner volt az első hivatalosan is átigazoló versenyző, a Ducati folyamatos technikai problémái nagy szerepet játszottak abban, hogy az ausztrál elhagyta az olasz csapatot. Ugyan a bolognaiak gőzerővel fejlesztik a 2012-es motort, és a GP11 is folyamatos technikai frissítéseket kap, azonban az eredmények nem jönnek. Valentino és a csapat is egyre frusztráltabb, s pletykák szerint a főszponzor Philip Morris is elégedetlen Rossi és a Ducati teljesítményével.
A Ducati ebben a válságos helyzetben radikális lépésre szánta el magát, a következő, asseni futamra egy teljesen új motorral fog érkezni. A GP11.1-nek nevezett masina tulajdonképpen a GP12 jelenlegi szabályokhoz alakított változata. A jövő évi motorba egy 800-as erőforrást szerelnek, de a váltó az új. A Honda IGS rendszerű erőátviteli berendezése inspirálta a Ducati Seamless Transmission elnevezésű részegységet, amely a fokozatváltás idejét hivatott drasztikusan csökkenteni. Egy válságos helyzet radikális intézkedéseket kíván, de a Ducati ezen lépésének számos kockázata is van. Rossi még soha nem vezette ezt a gépet, az teljes egészében nem volt soha tesztelve, így a meghibásodások veszélyén túl még be sincs rendesen állítva. A Ducati technikai vezetője, Filippo Preziosi éppen ezért óvatosan fogalmazott, az eredményeket nem azonnal várja, véleménye szerint néhány verseny szükséges a gép teljes potenciáljának eléréséhez. A másik Ducati versenyző, Hayden, egyelőre nem kapja meg az új motort, de ennek a motoGP erőforrásokra vonatkozó előírása az oka. Hayden csak a Laguna Secában esedékes futamon ülhet fel az újdonságra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Az FP1-en 2. lett.
Új Ducatival eddig egyetlen ember tudott motorozni, a Casey Stoner (remélem jól írtam 🙂
Talán ha sornégyes lenne…
Az időmérőn már csak a 11.