Egy új motor bevezetése a piacra nem könnyű feladat, pláne, ha az olyan formabontó, mint amit az alábbi képeken láthatunk. A tulajdonos BMW számos ponton segíti leányvállalatát, a Husqvarnát: az új, utcai Husky blokkjának megalkotása mellett nyilván a marketing is az érintett területek között van. S bár talán sokakat zavar a számtalan BMW-s hír, a bajorok azonban a hírverésben (is) profik. Ezt a profizmust vélem felfedezni a Husqvarna utcai törekvéseit övező eddigi hírek kapcsán: a fontos mérföldkövekről hallhattunk, de azok gyakorisága még nem teszik unalmassá, már megjelenése előtt „érdektelenné” az új gépet.
A tavalyi kölni Intermoton derült ki a Husky aszfaltos célkitűzése, néhány hete jelentek meg az átdolgozott erőforrásról szóló hírek, majd pár napra rá a promociós videó. A vélhetően nagyobb hengerűrtartalom és teljesítmény persze önmagában is jól hangzik, azonban a rajzok egy teljesen más aspektussal ruházzák fel a hírt. Ugyan korábban is lehetett olyan pletykákat hallani, hogy a Husqvarna egy hipermotót (is) fog építeni, azonban vázlatok sokkal inkább egy, a jelenlegi kategóriákat újraértelmező masinát ábrázolnak. Bár ezek csak korai elképzelések, s messze nem biztos, hogy a tényleges motor így fog kinézni, azonban a minimalista design ötvözi a nakedek, a supermotok és az élménymotorok számos jellemzőjét, így egy karakteres formával összetéveszthetetlenné teszik a motort. Nyilván ez nem egy „üljünk-fel-rá-és-járjuk-be-Európát” stílus, sokkal inkább „a-hétvégén-majd-felmegyünk-a-hegyekbe” masina, de a Husky történetéhez, az utóbbi évek off-road motorjaihoz talán jobban is illik, s a bajor tulajdonos palettáját is egy üde színfolttal színesiti áttételesen.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kicsit bővebben: ritka rusnya
Nem rusnya ez, csak az emberek vannak kicsire rajzolva a képen…
Már ha 17es kerekek lesznek benn, ami szinte biztos.
Villaszög nagyon meredek, úgyhogy ez nem supermoto-nak készül. (Ha nem csal a kép.)