Nem kívánom feléleszteni a gyári- vs. hangos kipufogó vitát, nyilván mindkét oldalnak megvan a maga megkérdőjelezhetetlen álláspontja. Persze a dolog mögött ott van a mérnöki magyarázat is, de a mindennapokban, a közúti közlekedésben meg kell felelni bizonyos szabályoknak. Sokan nem is tudják, hogy a járművekre vonatkozó európai normák a jármű által okozott zajszintre nézve is ugyanolyan szigorú előírásokat tartalmaznak, mint a köztudatban élő károsanyag-kibocsátásra. Magyarországon a zajvédelem még eléggé gyerekcipőben jár, s bár különböző normákat már előírnak a szabályok, ezek betartása, betartatása még nem evidens. Hazánkban az április 27-én tartott nemzetközi zaj-tudatos napról sem hallhattunk sokat a médiában. A Red Bull (amely az utóbbi években az egyik legjelentősebb szponzor a motorsportokban) mégis különös figyelmet szentelt a napnak: a négyszeres triál világbajnok Adam Raga és egy elektromos motor főszereplésével készített egy motorosoknak szóló videót. A jelenlegi trend szerint nincs messze a nap, amikor egy motorversenyt nem a hangos kipufogók zaja fog jelezni…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Sziasztok!
Az én álláspontom szerint, nem szeretném,ha egy motornak nem lenne hangja. Egyrészt azért, mert a motornak az egyik élvezetét a hangja adja.És ez az én szemszögömből már elég indok.
A másik, hogy a városi forgalomban, sőt még városon kívül azért jó ha hallják, hogy jövök.
Az én meglátásom az, hogy egyenlőre ezek az elektromos járgányok káros anyag kibocsátásáról szóló rege még csak marketing. Ha belegondolunk a benzint a kőolajból nyerik, ami egy természetes anyag. Ha az elektromos energiát nézem, amit atomenergiával állítanak elő, na az már eléggé kevésbé tűnik természetesnek. Mellesleg olyan atom hulladék keletkezik” U235 izotóp felezési ideje 700 millió év.” amivel nem tudnak mit csinálni, csak tárolni a föld alatt.
A villamos hajtású motorokban meg ott van a nagy teljesítményű akkumlátor, amit szintén elő kell állítani, és mint tudjuk nem örök életűek.Folyamatos használat mellett pár évet bírnak.
Tehát egy ilyen gép leselejtezésekor, sok elektronikai veszélyes hulladék keletkezik, mivel kétszer annyi elektronikát tartalmaz.
Ha belegondolok egy ilyen géppel allattam, én magam lehet nem szennyezem közvetlenül a természetet, de amit egy ilyen gép magával vonz azzal már igen.
Ha minden jármű elektromos lenne, mint ami most van a földön, megnézhetnénk hol járna az atomenergia, és milyen ára lenne a villamos energiának. Mert tudjuk mind, hogy a gazdaság az gazdaság, és ha valami olcsóbb, az csak addig marad úgy míg mindenki rá nem jön, hogy az jobban megéri.
Ettől függetlenül lehet lesz a jövőben olyan elektromos hajtásrendszer ami tényleg környezetbarát. ílletve környezetbarátabb.
Ez az én meglátásom, én így gondolom a dolgokat, mindenki döntse el mit lát ebben.
üdv