Néhányszor már hallottam azt a mondást, amely szerint ami az Egyesült Államokban a Harley-Davidson, az Európában a BMW. A párhuzam bizonyos szempontok szerint helyes, hiszen mindkét márka a piacot meghatározó gépeket gyárt, s magát a márkákat mindkét területen legalábbis ambivalens hozzáállás övezi: azok nagyon megosztják a motoros társadalmat. Mindenesetre a bajorok profin csinálják a dolgukat: minőséget sugárzó, technikailag fejlett csúcsgépeket gyártanak, amelyekre sokan vágynak; a BMW eseményeit, híreit pedig profin kommunikálják a bajorok szakemberei, ezáltal is fenntartva a figyelmet, érdeklődést. A rendelkezésre álló tesztmotorokról, a Roadshow-ról, illetve BMW eseményekről már ne is beszüljünk.
Eko nagy csalódással vette tudomásul, hogy tökéletesnek hitt motorján a berlini gyárban megint sikerült apróságokkal rengeteget javítani. Rnie kiábrándult saját motorjából egy BMW miatt, Mackó pedig a bajorok legújabb zászlóshajójával került romantikus kapcsolatba. A K1600 a nemzetközi szaksajtóban jól szerepelt, újságírók, tesztelők, aki csak ráült mind-mind elismerően nyilatkozott róla. A motor számos ember képzeletét beindította, köztük egy bizonyos Vyacheslav Voronovich-ét is. Ami mégis különlegessé teszi az ukrán fiatalembert, az az, hogy Vyacheslav megalkotta a saját BMW K1600-osát – fából. A korát meghazudtoló türelemről tanúbizonyságot tevő, művészi hajlamokkal rendelkező motorrajongó 40 nap alatt, összesen 391 darabból készítette el ezt az 1:12-es léptékű makettet. Az élethű hatás kedvéért többféle, színben is eltérő faanyagot használt fel, s nem átallott oly apró alkatrészeket külön elkészíteni, mint a markolaton található gombok. Elmondása szerint egyébként ezek és a szimmetrikus alkatrészek (pl. a tükrök és az oldaldobozok) elkészítése volt a legnehezebb. Az igazsághoz persze hozzá tartozik, hogy nem ez Vyacheslav első próbálkozása, korábban már egy Suzuki GSX-R600, egy Honda CBR1000RR illetve egy Honda VTR1300 hasonló méretarányú makettjét már elkészítette. Akárhogy is, az alkotás gyönyörű, s sokunknak még ennyi sem jut a BMW-élményből.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »