A KTM 1290 Super Duke RR egészen biztosan egy rendkívül különleges darab lesz. Az a fajta csúcsnaked, amelyen keresztül megmutatja a gyártó, hogy milyen terméket képes letenni az asztalra, amennyiben azt valaki hajlandó megfizetni. Nem is tervezik tömegcikknek az RR kivitelt, pusztán 500 darabról szólnak a hírek. És te atya ég, hogy ez milyen egy holmi lesz! Persze a hivatalos bemutatóra még várhatunk egy darabig, de az amerikai RideApart magazinhoz megérkeztek az első kémfotók.
A Super Duke RR erejéhez nem nyúlnak, és rendkívül üdvözítő, hogy a KTM a kétszázplusz lóerős parasztvakítás helyett a valódi értékekre helyezi a hangsúlyt. Persze ezt annak fényében kell értelmezni, hogy így is arról a 180 lóerős LC8 blokkról beszélünk, amely a „R” változatban dolgozik. Itt a tömegcsökkentés áll a középpontban.

És mivel lehet tömeget csökkenteni egy csupasz motoron? Anyaghasználattal. Karbon, titán és magnézium alkatrészek sziasztok! Olyan szénszálas műanyagból készült elemeket találhatsz majd a Super Duke RR-en, mint a segédváz, az első sárvédő, a szélterelő, a láncvédő vagy a fékek hűtését segítő légterelő elem. Az Akrapovic kipufogó is könnyebb valamelyest az eredeti gyárinál és a magnézium felniken is lehet fogni némi súlyt. Arról már nem is beszélve, hogy nem kerülnek fel olyan elhanyagolható elemek, mint az utasülés és a hozzá tartozó lábtartók. Csajozni tessék a másik motoroddal – ilyen árkategória esetében csak akad még vas a garázsban – ez itt azt üzeni: csak és kizárólag a nyers motorozás a lényeg.

Fotó: RideApart
Cimkék:
Visszahozza a Yamaha a legendássá érett YZF-R7 nevet, de ezúttal már csak az MT-07 platform egy darabja lesz.
Elolvasom »Határozott elképzeléssel állt össze a Royal Enfield és egy mentális egészséggel törődő brit civil szervezet, mert a motorozás jót tesz neked.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »