Szörnyű jövő: traffipaxozó civil motorkerékpárok!

Sebességmérés
2011. március 31., csütörtök - Macko

Már most is nagyon nehéz védekezni az egyre sokrétűbben elrejtett sebességmérőkkel szemben. Milyen lesz, ha mozgó motorokról traffiznak?

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (11 hozzászólás)

vadasz -

Németországban 10 éve működik ez már.

 

Nagyon jogosan.

 

Ha lesz rá lehetőségem szorgalmazni fogom ennek honosítását, természetesen azzal a kitétellel, hogy az elsődleges célja -ami egyébként a szabálysértési és büntető -jog alapja is- a társadalomra veszélyesség alapján eszközölt preventív tevékenység.

 Link ehhez:

 

http://www.youtube.com/watch?v=zB55Irz697U

 


dani -

Az általad linkelt videó (csak az elejét néztem) tipikusan a rossz példa. Kietlen úton kint van a lombok között “elrejtve” egy 50-es tábla, gyalogos sehol, lakóház sehol, forgalom nulla. A motoros meg ennek ellenére csúcsba sem éri el a százat. 

Nem nagyon látom, hogy itt mennyire oka a társadalomra való veszélyesség a preventív eszközlésnek… 🙂

Mondjuk még mindig jobb mint az amerikai példa, ahol ugyanebben a szituban épp csak le nem lövik a motortost. (Fegyvert szegeznek rá rögtön megállás után.)

 


gm440d -

Már most is nagyon nehéz védekezni az egyre sokrétűbben elrejtett sebességmérőkkel szemben…

???

Nem értem miért kellene védekezni a sebességmérés ellen. Van egy egyszerű megoldás. Talán be kellene tartani a szabályokat és nincs miért aggódni.

Volna egyébként egy javaslatom az ötlet továbbfejlesztésére. Olyan hatóságilag lezárt és ellenőrzött eszközöket (mobil kamerákat) is piacra lehetne dobni, amihez akár minden “civil” hozzájuthat, és mondjuk kocsikban, az első szélvédő mögött elhelyezve, az rögzítené a környezet történéseit. Ha úgy érzi az ember, hogy érdekes esemény került lencsevégre, bevinné egy útba eső “hivatalba”, ahol letöltenék a tartalmat, és megtennék a szükséges intézkedéseket. Ami engem illet Én fizetnék is egy ilyen eszközért. Esetleg még érdekesebbé is lehetne tenni az eljárást, ha premizálnák is a felhasználókat azzal, hogy minnél “érdekesebb” felvételt készítenek, annál olcsóbban juthatnának egy ilyen említett kamerához.


XYZ -

Ha ilyen motorral traffiznak én azonnal megyek motoros rendőrnek


Macko -

Abban az esetben, ha indokoltan és ésszerűen alkalmazzák a korlátozásokat, maximálisan egyetértek azzal, hogy kegyetlenül tartassák is be azokat.

DE.

Amikor minden indok és észérv nélkül helyezik ki a 30-as táblákat (Érd és Diósd nagy részén például, széles utakon, ahol busz is jár, kilométereken keresztül 30-as korlátozás???), akkor senki ne várja el, hogy azt betartsák a közlekedők! Amennyiben egy iskola, óvoda közelében van ilyen korlátozás, maximálisan egyetértek vele. Láttatok már ilyen helyen sebességmérést? Én még nem.

No és a másik, amire az eredeti cikkben a francia kolléga is hivatkozik, de tökéletesen megállja a helyét a magyar valóságban is. SOHA nem ott mérnek, ahol a valós vagy relatív gyorshajtás következtében baleseti gócpont van. Hanem ott, ahol jó nagyot lehet kaszálni. Nyilván tehát az indok nélkül korlátozott helyeken. Hiszen amikor a semmi közepén ott a korlátozás, de kilométernyi távot be lehet látni (és mondjuk épületek sincsenek, amelyek takarhatnának bármit vagy bárkit), na akkor nem fog a normális elméjű autós lassítani. Mert minek tenné? Csak kopik a fék, majd újra gyorsítani kell, azaz költséget okoz saját magának. Indokolatlanul. Napi sok ezer autó ugyanott már nagyon komoly költséget halmoz fel feleslegesen, ha betartja a korlátozást. Így nem lassít. De persze hogy ott bújik meg a mérőeszköz, hiszen a fentiek okán itt lehet sok bevételre szert tenni.

 

Szóval ha a fenti két dolog gyökeresen megváltozna, teljesen egyet tudnék érteni mindenféle méréssel. Így viszont fenntartom, hogy szörnyű jövőképet vetítenek előre az ilyen berendezések.


dani -

Mindezen túlmenően, az is bicskanyitogató szerintem az egésszel kapcsolatban, hogy az természetes, hogy sebességkorlátozás létezik, bíságolnak, az viszont elképzelhetetlen, hogy a járművek végsebességét korlátoztatnák a gyárakkal. (Ugye a jóízlés érdeklében a motorok esetében 300, autók esetében 250-es önkorlátozást senki nem hozza ide…)

Németország talán az egyetlen (de mindenképp azon nagyon kevés országok egyike), ahol léteznek olyan szakaszok az autópályán, ahol nincs korlátozás. Ugyan miért nincs akkor korlátozva az autók végsebessége, ha annyira fontos a közlekedésbiztonság és a kőbaltánál fejlettebb országok zömében nem engednek 100-150 feletti tempót?

A sebességkorlátozások betartatásának és természetesen az autók végsebességének és menetdinamikájának is egyaránt gazdasági indokai vannak, és nem közlekedésbiztonsági.

Racionális, meg közlekedésbiztonsági oldalról kötelíteni egy olyan kérdéshez, ahol az európai országok zöme maximum 130-as tempót, páran 150-et engednek, a járművek között meg statisztikailag nem létezik olyan, amelyik ezt ne tudná akár nagyon durván átlépni? Ugyanmár. Ennek az egésznek vajmi kevés köze van a közlekedésbiztonsághoz, meg a szép elvekhez.

Én nem azt mondom, hogy száguldozzunk, hanem ha mondani kell, akkor épp az ellenkezőjét. De azért azt lássuk, hogy a méréseknek és birságolásoknak nagyon kevés köze a biztonsághoz.

Ennek az egész cirkusznak kiváló példája a belinkelt videó, azért, amiket az előző hozzászólásomban írtam.

 

 


Csizi -

Látom vannak itt pribékek is akik szorgalmaznák ennek az eszköznek a bevezetését, és egyéb jó ötletük is van még. Remélem Ti lesztek az elsők akik rászaladnak a cumira ha netántán egyszer bevezetik itt nálunk is. Az vesse rám az első követ aki mindenhol maximálisan betartja a sebességhatárokat a motorkerékpárjával!


Storm -

Kedves gm440d !

Ha valaha is bevezetik azt a baromságot magyarországon, hogy a civilek kezébe egy ilyen eszközt adjanak (mikor már így is túl sokan képzelik magukat hatóságnak -lásd, polgárőr, városőr, halőr, BKV ellenőr,…) és Te leszel az első aki szorgalmazni fogja, hogy kapjon egy ilyet és g@ciskedjen vele, a közlekedésben résztvevő becsületes emberekkel, akik tartják magukat a nyugis, biztonságos 60-65 km/h -s városi sebességhatárhoz, -mert azzal legalább el lehet jutni A-ból B-be, de egyáltalán nem száguldozás- szóval remélem, hogy Te leszel az első akit egy jó érzésű maffiózó észrevesz a privat traffic control közben, kivesz az autódból és úgy össztör az út szélén mint az eltaposott ropit.

Nem csak azért nem jut sehova ez az ország, mert nem megfelelő hozzáállásúak a politikusaink, hanem azért sem mert ilyen büdöslábú, rosszindulatú, fér@g emberek élnek itt, mint Te!…..


Macko -

Hofi jutott erről az eszembe: papírja van, ceruzája van, írni tud – feljelent, kész! Hát ez a három elég hozzá, nem?

 

No meg a vicc, amikor a főördög ellenőrzést tart a pokolban. Első üst, körülötte egy csomó őr-ördög.

– Minek ide ennyi őr? – kérdezi a főördög.

– Ezek oroszok, állandóan lázonganak, csak erőszakkal tudjuk őket az üstben tartani.

Következő üst, sehol egy őr, csak egy “Kimászni tilos” tábla.

– Itt miért nincs egyetlen őr sem?

– Ezek németek, betartanak minden szabályt, elég tájékoztatni őket, hogy nem szabad kimászniuk.

Következő üst, se őr, se tábla.

– Itt miért nincs még egy korlátozó tábla sem?

– Ezek itt a magyarok. Ha valamelyik ki akar mászni, a többi úgyis visszahúzza!


szikjáró -

azért én engedélyezném, hogy valami olcsó eszköz kerüljön forgalomba, és a rendőröket bemérő civilek feltölthessék a képeket valahová.

városban, mellettem 80-85 körül, megkülönböztető jelzés nélkül városi rallyzó fakabátokat annyira szívesen bemártottam volna, ráadásul felüljáróra felfelé menetben, mikor a másik oldalon közlekedési lámpa+gyalogátkelő van.

szóval a zsaruknak is kellene a kontroll, mert egyenlő pályákon hagyjunk egyenlő esélyeket szvsz


vadasz -

Nem vagyok ismerős 30-as tábla Pest környékén témakörben, azonban a vidéki viszonyokat elég jól ismerem.

 

Nem kevés többnyire dinamikusnak mondható // nem mindig mentem annyival mint szabadott volna 😛 // kilométerrel a hátam mögött úgy motoron mint autóval egyetlen gyorshajtási ügyem nem volt. Nem is félek tőle hogy lesz.

 

A linkelt videó a technika régebbi létezését akarta csak demonstrálni, én sem néztem meg most, csak emlékeztem, hogy valamikor évekkel ezelőtt láttam a TV-ben, és mondom megosztom. // Nyilván ott is arról van szó, hogy a tv miatt egy belátható helyszínen csinálták az akciót, aztért nyugaton sem hemzseg az ilyen technika, jobb aklakmazási helyet is tudnak neki…   …ebben biztos vagyok. //

 

És a végére egy gondolat még mindenféle érvelés nélkül: Vannak szabályok!

 

// Ésszerűséget kerestek az adózásban, a kamatadóban, a gázszámla kinézetében -mindenféle adat, csak normál ember nem érti, hogy miért, de nyilván fizet-, úgy gondolom, hogy nem. Duzzogva de elfogadjuk őket, hiszen nincs is más választásunk…       …Ezzel szemben a közlekedés egy olyan terület, ahol nagyon könnyű szabályt sérteni, és a sértést megúszni…    …nah ezért ilyen népszerű a pampogás ellene.   Tök egyszerű lenne az egész témakör feldolgozása mindenkinek a saját kis fejecskéjében, ha eszébe sem jutna a “miért?”, hanem csak azon lenne, hogy amit tud betart, amit nem tud azt nem, amit meg szándékosan hág át azért pedig kiáll. //

 

 

Hangsúlyozom, motoros vagyok, szeretem a szabadságot, utálom a 30/50/90-et, de ha többel megyek és rajtakapnak biztosan nem gondolnék olyanra, hogy akkor most ott miért volt éppen annyi a korlátozás, meg a drága kolléga miért a bokor mögül fotózott, meg hogy úgy meglendült a jármű  dombnak lefelé.. stb.

 

 


Előző bejegyzés

Sunyi diadal: megújult a Street Triple

2011. március 30., szerda
Újdonság

Következő bejegyzés

Tanulj a világbajnoktól!

2011. március 31., csütörtök
Videó

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt