Az utóbbi időben belefutottam néhány olyan beszélgetésbe a Facebookon, ahol a motorosok a Suzukit ekézték, amiért a fejlesztésekre látszólag kevesebbet költ versenytársainál. Kifezejett céltáblája ezen élcelődésnek például a V-Strom 650, vagy akár az SV széria is. Pedig a bevált, lehetőleg nem túlbonyolított, megbízható technológiához való ragaszkodás egyáltalán nem rossz szemlélet. Természetesen ezúttal is előkerültek a cinizmusban fürdő szmájlik, amikor kiderült, hogy a cég hogyan készült rá az Euro5-re ezen modellek kapcsán. Hát igen, lényegében sehogy.
A 650 köbcentis, V2-es blokkot lényegében 20 éve csiszolgatják. És a mindenit, milyen remek blokk is az! De az Euro5 bevezetése miatt a legtöbben azt gondoltuk, hogy 2021-re lecserélik. De nem, a Suzuki azon kevés gyártók közé tartozik, akik a közepes motorjaikkal nem álltak át az olcsóbban gyártható és fenntartható sorkettes erőforrásra. És ennek lehet örülni is, hiszen lehet akármilyen elékelésű a soros kéthengeres, lehet akármilyen remek karakterisztikájú, attól még nem lesz V2. Persze ehhez hozzá kell tenni: egyelőre nem álltak át. A Suzukinál már dolgoznak az SV és V-Strom 650 radikális változtatásán. Előbb vagy utóbb ezeknél a motoroknál is eljön a sorkettes korszak.
Tehát a minimális frissítés. A V-Strom 650 esetében egészen konkrétan csupán új színekről beszélhetünk. A korábban kicsit egysíkú színpalettájú alapkivitelek között a fekete modellt pirosra cserélték, mellette pedig szürkében és fehérben érhető el. Az izgalmasabb megjelnésű XT sárga/kékben, fekete/pirosban, szürke/kékben és fehér/barna/aranyban vihető haza. Az SV650 X változata picit többet kapott. Café raceresebb csutkakormányt, új fényszóróburkolatot tettek rá. A hurkás ülés standard, ami jól passzolt az ódon hangulatú aranyszín vázhoz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »