Minden motort másért lehet szeretni. Persze vannak félresikerült konstrukciók, amelyeket nem annyira könnyű – de a többséget meg tudja az ember kedvelni. Persze mindenki a számára kedves típusokat… Van, amelyet az ereje tesz izgalmassá, másokat mondjuk egy nagyon jól sikerült futómű. Akadnak olyan gépek, amiknek fő erőssége a használati érték. Aztán olyan is, amelynél a fentiek mindegyikétől vígan el tudunk tekinteni – mert elég, hogy egy komplett buli a létezésük! Ilyen volt megszületésétől kezdve a Honda Monkey – a 2018-as kiadás tesztjében erről írtunk is. Nem kell erő, nem kell jó futómű vagy fékrendszer – és pont letojod a praktikumot is. Mert egy tömény buli ránézni a kis csodabogárra – de a nyeregben is egyfolytában vigyorogsz! Nem csoda, hogy mára számos másolata született. Ezek közül a legfrissebb, amely – mondjuk szebben – ugyanezen szellemiségből merítette az ihletet, a feltörekvő Brixton modellje, a Crossfire 125 XS.
A motor pici – a nyeregmagasság mégsem extrém alacsony. A blokk ősrégi technika és nem is erős. A kis tömeggel együtt mégis egészen mozgékony a legkisebb Brixton Crossfire. A futómű is talán többet ad annál, amit a motorra ránézve várna az ember. A lényeg azonban mégsem ez, hanem pontosan a motorra való ránézés! Mert az egész fizimiskát éppen úgy eléggé rendberakták az osztrák és távol-keleti formatervezők, mint a legapróbb részletet. Semmilyen hű de igényes műszaki megoldást nem fogunk találni, az összkép mégis teljesen rendben van. A forma pedig egyenesen bomba. Lássuk hát részletesen, hogy is sikerült!
A videó felvétele után aztán kiderült, hogy az XS egyáltalán nem függ össze a gép méretével. Az X mindig a “terepképességet” jelöli a márkánál, vagyis semmilyen “Extra” dolognak nem a rövidítése. 🙂 A tévedésért elnézést – bár ettől a véleményünk jottányit sem változott a cukorfalat masinával kapcsolatban.
A blokk minden, csak nem erős. De a kicsike motor nyergében valahogy az ember teljesen elégedett lesz a 125-ös léghűtéses erejével. A gázt becsülettel kell ráncigálni, de akkor a kategóriától elvárt módon halad is – és a fogyasztás még akkor is valahol 3 liter alatt alakul száz kilométerenként. A hangja pedig egész harsogó a dinamikához képest!
A futómű szög egyszerű – bár egy fordított telóra azért futotta! -, de teljesen jól teszi a dolgát. Kanyarodni meglepően jól lehet a kis Crossfire-rel, és minden szempontból elfogadható az apró X viselkedése. Nem a nagy súlyú férfiaknak lesz a legjobb, de a könnyebb pilótákat jól viseli.
Elöl-hátul tárcsafékünk van, a rendszer pedig kombinált. A lábfék hat előre is, a kézi- azonban csak oda. Viszont a pedál hatása elég érzékeny, így azt érzéssel kell kezelni. Az elérhető lassulás azonban a – mondjuk úgy – nem túl veszélyes végsebesség miatt mégis elégséges. Elektronikai segédeszközökre meg ne is számítsunk! 🙂
Nem túramotor, hanem egy egy személyes mókagép – így a használhatóságot is ennek megfelelően kell értelmezni. Sok pontszám alacsony fentebb – de sem szélvédelemre, sem túradobozok felszerelhetőségére nem is számít senki. Amire kell – bulis, de városban teljesen jó helyváltoztatási eszköznek – meg tök jó!
Kellemes az árcédula, és tuti nem lesz anyagi csőd a Brixton Crossfire 125 XS fenntartása sem. Úgyhogy akinek bejön a stílus és a méret, az garantáltan szeretni fogja ezt a vagány kis buligépet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »