A közúti közlekedésben elsőrendű dolog a biztonság. Sajnos néha a körültekintő, defenzív vezetés sem óv meg minket mások figyelmetlenségétől. A motoros védőfelszerelések az elmúlt években, évtizedekben drasztikus fejlődésen estek át, a védőfelszerelések következő generációját pedig a jelek szerint a légzsákos kabátok jelentik. A Dainese D-Air utcai motorosoknak készített csúcstechnikás lufija csak egy a hamarosan piacra kerülő termékek sorából, az Alpinestars illetve a Bering közelmúltban éles teszteken is átesett eszközei jelentik a legkifinomultabb alternatívákat. Persze ezek a védőfelszerelések forradalmi mivoltuk és az alkalmazott elektronikai eszközök miatt sokak számára nem elérhetők. Szerencsére már számos olcsóbb védőfelszerelés is kapható, és bár ezek az elsütő-dróttal szerelt kabátok nem jelentek ugyanolyan magas szintű védelmet, mint a csúcskategóriás darabok, számos kritikus helyzetben még így is életet menthetnek. (Például az általunk is kipróbált MotoAir.)
A Tucano Urbano egy hazánkban kevésbé ismert olasz márka, amely alapvetően a városi motorosok, robogósok igényeinek megfelelő motoros ruházatot kínál vásárlóinak. Most ez a cég is előállt saját megoldásával a témában. A működési paraméterek hasonlóak a közvetlen vetélytársak felszereléseihez, az elsütődróttal aktivizált lufik 80 milliszekundum alatt felfújódnak. A képen látható elsütő-drót rögzítés arra enged következtetni, hogy a védőfelszerelés kialakításakor a városban gyakran előforduló legkritikusabb baleseti formára optimalizálták az eszközt: az a motoros elé kihajtó autók okozta „repüléses” baleseteknél védi a gerincet, a nyakat és a tarkót. Nagy előnye, hogy bármilyen meglévő téli vagy nyári kabát alatt hordható. A jövő márciusban boltokba kerülő protektor ára várhatóan 380 euró körül lesz, egy nyári kabáttal együtt pedig 490 eurós árat említenek olasz források.
Cimkék:
A Diavel kiadása sok tekintetben a hagyományokkal történő szakításaként értelmezhető. A pletykák szerint a Ducati azonban ennél is továbbmehet.
Elolvasom »Az ember fenntartással kezeli a motoros szaksajtóban felröppenő pletykákat, de az utóbbi évek trendje alapján akár ez a koncepció is megvalósulhat.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Igen, ez nagyon jó dolog, DE!… Kész vagyok ezektől az áraktól!!! Megint lehet nyüjtögetni, sosem lesz vége!!!
Nem bánom 🙂