A közelmúltban számoltunk be róla, hogy milyen elkeserítő a helyzet az újonnan értékesített motorizált kétkerekű járművek piacán Európa országaiban. Az akkori számokhoz adalékként a robogók adatait tudjuk most hozzátenni. A helyzet itt sem jobb: az ötven köbcentiméter alatti kétkerekűek már 2009 első kilenc hónapjában is nagyon durva, 26 százalékos visszaesést voltak kénytelenek elszenvedni az előző esztendőhöz viszonyítva, azonban még a tavalyi adatokhoz képest is újabb 15 százalék az idei év piaci csökkenése.
A japán gyártók szervezete, a JAMA kicsit bizakodóbb, hiszen legalább a legyártott motorkerékpárok számát tekintve hosszú idő után először pozitív irányú változásról számolhattak be. Kategóriánként csoportosítva a 2010 szeptemberi termelés a következőképpen nézett ki:
Kategória | Gyártott mennyiség (db) | Változás 2009-hez képest (db / %) |
50 ccm alatt | 8.410 | -73 / -0,9 |
51-125 ccm | 9.106 | 3.678 / 67,8 |
126-250 ccm | 12.870 | -747 / -5,5 |
251 ccm felett | 27.522 | 9.404 / 51,9 |
Sajnos ezek csupán a legyártott mennyiségek, az értékesítéseket tekintve a kilencedik hónap a japán gyártóknak is némi csökkenést hozott (a teljes értékesített darabszám 38.512, amely 4,9 százalékos visszaesés 2009 szeptemberéhez viszonyítva):
Kategória | Eladott mennyiség (db) | Változás 2009-hez képest (%) |
50 ccm alatt | 23.160 | -11,3 |
51-125 ccm | 10.316 | 19,5 |
126-250 ccm | 2.917 | -34,6 |
251 ccm felett | 2.119 | 62,7 |
Amennyiben pedig az első három negyedév adataira tekintünk, és immáron a gyártók eredményeit is figyelembe vesszük, az alábbi számok bontakoznak ki:
Gyártó | 2009-es termelés (db) | 2010-es termelés (db) | Változás (db / %) |
Honda | 99.519 | 116.837 | 17.318 / 17,4 |
Suzuki | 88.218 | 95.436 | 7.218 / 8,1 |
Yamaha | 123.686 | 136.908 | 13.222 / 10,7 |
Kawasaki | 89.705 | 77.305 | -12.400 / -13,8 |
Reménykedjünk benne, hogy a távol-keleti szigetországban tapasztalt reményt adó változás rövidesen be fog gyűrűzni kontinensünkre, és előbb-utóbb hazánkba is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“Reménykedjünk benne, hogy a távol-keleti szigetországban tapasztalt reményt adó változás rövidesen be fog gyűrűzni kontinensünkre, és előbb-utóbb hazánkba is!”
Nem baj ha jólmegy a szekér, de nem értem ez bennünket miben érint?
Mármint hogy mennyit adnak el?
Már az előzőekben is leírtam mit gondolok erről…
Szoktam venni citromlevet is mégsem érdekel hogy XY citromlé gyártónak hogy megy az eladás:)
Ha nem tud eladni akkor az azt jelenti hogy nincs kereslet vagy nem jó a cég…
(ami meg nem jó azt nem kell és felesleges is támogatni….ezért se könnyezem meg pl egynéhány olasz márka fel-fel bukkanását majd eltűnését majd újbóli megjelenését)
Ez nekem miért legyen baj?
Megdöbentő adatok
Bocs:” “bb”