Akik látták Ewan McGregor és Charlie Boorman világkörüli túrájáról szóló „A hosszabb úton” című filmsorozatot, vagy olvasták a könyvet, emlékezhetnek arra, hogy Claudio von Planta kísérőmotoros-operatőr milyen jól boldogult egy Izs nyergében ott, ahol a két főhős elakadt a világjáró bajor tehenekkel, az 1150-es GS Adventure-ökkel. Nyilván az „új”, „könnyű” masina hasonlóan jól teljesítene egy robosztus motort próbára tevő terepen, bár valójában a 2011-es G650GS se nem új, se nem könnyű.
Koncepcionálisan (és szerkezetileg is) ez a masina szinte tökéletes mása az egy évtizede kiadott F650GS nevű gépnek – különbségek persze vannak. (Az eredeti nevet közben elhasználták a kisebbik sorkettes túraendúró számára, noha abban valójában 800-as az erőforrás.) A G650GS 652 köbcentiméteres blokkjának gyártását a bajorok visszahozzák Kínából, az újrahangolt blokk teljesítménye kicsit nagyobb, bár azt a 2013-tól (egyelőre csak Spanyolországban) érvénybe lépő szabályok miatt 35 kW-ban (48 LE) korlátozták, illetve rendelkezésre áll egy 25kW-os (34 LE) változat is. Ezzel semmi gond nincs, hiszen ekkora teljesítmény és a 170 km/h-s csúcssebesség valójában bőven elegendő, még ha nem is ezért ülnek motorra nagyon sokan. A menetkész tömeg nem kevés, 192 kilogramm, amihez persze lehet ideológiákat is gyártani, mint például az acél dupla bölcsőváz olcsóbb, könnyebben javítható gyakorlatilag bárhol. Ettől persze még a 192 kilogramm 192 kilogramm marad. A GS jelzés jelentette kalandtúrázásnak azonban van egy igazi akadálya, vagy legalábbis megnehezítője: az új modellben az üzemanyagtartály csak 14 literes, szemben a régi gép 17.3 literes tankjával. Mindenesetre a gyári adatok szerint ennek elégnek kell lennie, ugyanis 3.2 literes fogyasztást említenek állandó 90 km/h-ás tempónál. (A régi 650-es egyhengeresek is híresen kevés üzemanyaggal érték be, így a megadott szám nem abszolút hihetetlen.)
A bajor motorokat általában a műszaki tartalom miatt szeretjük (már aki), nem az esztétikus megjelenésük okán. Persze hozzá lehet szokni majdnem mindenhez, azonban az új G650GS külseje, legyünk őszinték, kissé kvazimódós. Nyilván egy ilyen masina kapcsán nem ez a legfontosabb szempont, de mindenképpen bátorságra vall ezt a lámpát a szériaváltozatra tenni. A masinához egyébként a bajoroktól megszokott módon bőséges választék áll rendelkezésre kiegészítőkből és opcionális felszerelésekből. Az ülés például háromféle magasságban rendelhető: alacsony 750, normál 780 illetve magasított 820 mm.
A motorozás mai európai gyakorlatát tekintve sokkal inkább egy belépőszintű, akár a mindennapokban, akár egy-egy rövidebb kirándulásra, vagy éppen a városi forgatagban használható masina ez. Komoly túrákra úgy is jelentős átalakításokkal készül az ember.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Na, mégegy BMW-s cikk! De nekem tetszik a motor is és a sok bajor hír! Akinek meg nem, az mehet a Dacia.hu-ra!!!!!!!!!
Igen, újabb BMW-s cikk, de ez még péntek du. jött ki, és most nem kaptok sokáig bömbit. Szóval lehet magával a motorral foglalkozni, nem a BMW-s cikkek számával.
“és most nem kaptok sokáig bömbit.”
Mi az, hogy nem???
Én követelem a napi betevö BMW-s cikkeket!
Majd küldönk neked közös barátunkkal, Emillel.
Amikor találkozunk, akkor is CSAK béemvékről fogunk beszélni.
Semmi gondom a BMW-s motor újdonságokkal, élvezettel olvasom. Nagyon odateszik magukat, a jövőre gondolva.
Remélem a sok új Honda tipusok, újítások is megjelennek a kiállítás után, az oldalon.
Elhiszed, hogy alig várjuk, hogy írhassunk a Hondáról (és az összes többi gyártóról) is?
Bár annyi hírt tolnának a világsajtóba, hogy ne győzzünk válogatni közülük!
Ez a motor szerintem súrolja a gagyi kategóriát. Nekem nem jön be. Terepezéshez kicsi első kerék, ráadásul nem fűzött, az ülés alacsony, a tankja sem túl nagy, ha keveset eszik,ha nem, én motorozni szeretek, nem tankolni. Ha jól gondolom a Tenerével akar egy kategóriában lenni, ahhoz kevés. Véleményem szerint. A BMW minőségi temékeket szokott kiadni, ezért kár:(
Ez a motor biztosan nem egy kategória a Tenerével, nem is hiszem hogy az akar lenni.
Ez egy belépő szintű motor olyanoknak, akik megfontoltan akarnak motorozgatni és nagynéha lemennek az aszfaltról.
Semmi több. Nem kizárt a sikeressége, de ehhez döntő kérdés lesz az ára. Mondjuk hogy igazán komolyan megfontolja egy vásárlás előtt álló ember, ahhoz szerintem Magyarországon 2 millió alatt kellene lennie.
Hogy ez sikerül-e? Vannak kétségeim…
(Mert ugye egy viszonylag tisztességes felszereltséggel kellene ilyen áron adni, nem csont fapadosan, hogy aztán minden épeszű vevőnek kelljen még hozzá rendelni 600 ezerért extrát.)
Egy hölgy ismerősömnek van egy ilyen még a régi típusból. Bár motoroknál nincs ilyen fogalom, de ez eléggé nőies kis motor. Nem csúnya, de szépnek sem nevezném, ha utánam dobnák kellene, de pénzt nem adnék érte.
Az IZS-hez meg nem kell tenni, láttam a filmet állati facca volt, mikor Csárliék estek, buktak a sárban az operatőr meg elbattyogott mellettük az IZS-vel, közben meg vigyorgott, mint nyúl a vadalmára.
Hát legalább nem magasztaljátok a fellegekbe, “se nem új, se nem könnyű.”
Az előző G sokkal könnyebb,erősebb és komolyabb a futóműve is.
Ez így nagyon teszkós.
Bár lenne ilyen alacsony ülés a “nagy testvéreire” is 😀
Nekem tetszik a motor, csak az egy henger furcsa egy kicsit nekem.
Ez most az én köröm…
Az előző változat, ami az USA-ban a mai napig kapható, pontosan ekkora menetkész tömeggel, 2 lóerővel nagyobb teljesítménnyel rendelkezik, de azt nem 6500-nál, hanem 7000-nél adja le.
G650Xcountry
53le/7000rpm
60nm/5250rpm
Menetkész tömeg :159kg
+ 5le
- 33kg
Forrás:http://onroad.hu/motor/bemutato/509/!6
Ezek azért nem elhanyagolható külömbségek.
Neked a gugli nem a barátod. Ez nem a Xcountry.
Nézd meg azt listát jobban, ott lesz a normál modell is… F650 (1999).
De nem volt rossz próbálkozás.
Igen,nekem nem a barátom,de neked az olvasó könyv nem volt az.
.
EZ NEM F HANEM G!!!
Tudod én tegnap elismert amikor tévedtem.
Itt egy kis olvasnivaló.
A cikk az új “G” BWM-ről szól ez gondolom világos számodra is.
Én leírtam az előző “G” sokkal jobb paramétereit.
Erre te jössz az “F” adataival,pedig a “G”-ről szól a cikk és én is a “G”- ről írkálok.
Érted? A “G”-ről ,nem az “F” -ről !
Ha ez neked magas akkor sajnálom.
Ez a cikk a 2011-es G650GS-ről szól, ami “leánykori nevén F650GS“. (Itt az “előző G”, a 2010-es modell.) Olvasd el még egyszer a cikket…
A G650 Xcountry, Xcity, Xchallange (így, GS nélkül… ), nem az “előző G”, hanem egy-egy kevésbé sikeres, 2007-es, párhuzamosan létező változat, még csak nem is idei, vagy “előző” évi. Az egyhengeres F pedig 2008-tól G.
Ha ezt továbbra is így akarod csinálni, hajrá, jó szórakozást (esetleg próbálkozz a flame.hu-n), “innentől pedig többet nem reagálok a hasonló beírásaidra, de azért folytasd őket nyugodtan”.
Mindenesetre szórakoztató voltál…
Ejnye gyerekek, ne marakodjatok már!
Pláne nem úgy, hogy még a legutolsó postban is volt egy apró hiba, mert Xcity az nem volt soha, helyette XMoto volt.
De tényleg így történt a kronológia: régen volt az F sorozat (konkrétan F650GS, GS Dakar, CS…), illetve az R sorozat (pl. R1200GS). Azután az egyhengeresek helyét átvette a sorkettes kis-GS-ek családja, az F800GS és az F650GS (mindkettő 800-as blokkal), közben már egy éve létezett a szintén egyhengeres G osztály (G650Xchallenge, G650Xmoto és G650Xcountry). Vélelmezem, hogy a BMW ezekkel akarta a korábbi egyhengeres belépő modelleket kiváltani. Ezek azonban nem vertek gyökeret a piacon, ma már nem is gyártják őket.
Gondolom akart a gyár egy egyhengeres motort a kezdőknek, így újra elővette a régen bevált F650GS receptjét, szinte alig változtatva a motoron. Csakhogy ez a név közben már foglalt volt. Így gondolom jobb híján G650GS lett a neve.
Logikátlanok az elnevezések kissé, de mit csodálkozunk ezen egy olyan gyártó estében, ahol az autók típusjelzéseinek sincs már halovány köze sem a lökettérfogathoz, amit elvben jelentenének (pl. 525d, 530d, 535d, de még az X5 40d is mind egy szálig sorhatos háromezres dízellel van szerelve, ráadásul ugyanazzal a blokkal.
Mind a ketto van. Nálam jelentos deficitje a motornak, hogy nem kullos a kerék, igy a használhatósága beszukul. Az uj motor hozadéka a gyonyoru ujj muszerfal, a régi F650GS muszerfala valami irto ronda, de talán csak ez az egy rohato fel negativumként. Egy nagyon jol kezelheto, megbizhato, alacsony fogyasztásu motor a régi F650GS.Az egyik tulaj cimbora turázáskor azzal szokta a tobbieket az idegroham szélére sodorni, hogy o csak minden második tankoláskor toltotte teli a tartályt. Igaz, nem használt oldalso dobozokat, csak egy topcase, meg a háta mogé pakolt az ulésre, s amig az1150es 6 litert tankolt 100ra, addig o csak 3.2-3.4 litereket, ugyanolyan temponál. Ha ezt valaki átszámolja mondjuk 30 ezer kilométerre, akkor a megtakaritott osszegbol boven telik láncra, gumikra, fékbetétekre. Tehát olcso turázásra egy ideális motor. Látszik is a használtmotor árakbol, mennyire értékelik.
Uj muszerfal. Fura is lenne egy ujj muszerfal.
Hát ez most egy egyszerű, olcsó motornak néz ki.
Főleg az a hátsó lengővilla..gagyi.
Ha mondjuk Suzuki lenne rá írva akkor azt mondom ez egy olcsó motor valószínület megfizethető korrekt árral..
De így BMW-ként nem is túl jó meg az ára sem lesz az..szerintem.