A BMW S1000RR a bajorok egyik sikertörténete. A motor hosszas megalkotásának utolsó fázisa szinte a szaksajtó és a motorosok szemei előtt zajlott, a tesztelésekről számos cikkben számoltunk be mi is. A motor tavaly decemberi piacra dobása után az szinte a nagy klasszikust, a GS-t is megszégyenítő példányszámmal került a kék-fehér logós márka értékesítési statisztikáinak élére – legalábbis az első hónapokban. Mára a helyzet persze „normalizálódott” (sportmotorból kevesebb fogy), de a masina fogadtatása és elért eredményei egyértelműen sikertörténette tették az S1000RR-t. Ugyan az utcai motoroknak szervezett versenysorozat királykategóriájában a bajorok legjobb eredménye egy superpole és egy harmadik hely volt, azonban az utcai állapothoz legközelebbi superstock kategóriában fault nélkül bajnok lett a bajor telivér. Az új év azonban modellfrissítéseket hoz, a Kawasaki az új ZX-10R képében pedig egy kimondottan 200 lóerő feletti motort dob piacra 2011-ben. Azaz nem egészen. Bár a ZX névlegesen 207 lóerős, a környezetvédelmi normák miatt a masina maximális fordulatszámát és teljesítményét mesterségesen korlátozni kellett (az amerikai piacon), s ezzel még mindig a BMW S1000RR a legjobb teljesítmény–tömeg arányú utcai sportmotor. A motor teljesítményét sajátos szemszögből hivatott bemutatni az alábbi videó. Annak amatőr hangvétele olyan átütő, hogy elsőre azt hittem, valójában csak egy szokásos gumiégetést láthatunk.
Később pedig nyilván ennek is születnek majd érdekes paródiái.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Reklámnak szánalmas, viccnek hosszú.
na végre, olyan rég írtatok már a BMWről
Tudod mi a vicces? Külön a te kedvedért megszámoltam: az Onroad.hu főoldalán jelenleg képpel együtt kiemelt 14 anyagból pontosan 3 szól BMW-ről, de abból is egy az R1232, amelynek a gyárhoz vajmi kevés köze van. Ha az összes főoldalon látszó anyagot nézem, akkor 44-ből 7. Hogy ne kelljen számolni: ez utóbbi 15 százalékot jelent.
Szóval igazából tündéri ez a BMW-utálat, mert néhányatokban az a benyomás alakul ki, hogy az oldalunk minden cikke a bajorokról szól, holott olyan nagyon a fenti számok alapján nem.
Szerintem szeretné a BMW,hogy az összes eladott motor 15%-a az övé legyen
Ha az 500cc+ motorokat nézzük, akkor szerintem nem örülne, ha csak 15% volna a piaci részesedése. A USA-ban, ahol nem különösebben népszerű a mindenkori BMW-k stílusa, tavaly 17,7% volt a részesedésük. Európában, ahol több országban is a (egyik) legnépszerűbb modell a GS (évek óta), a 125-ösök feletti kategóriában első 5-10-ben ill. sokszor első helyen van a masina.
És nem, nincs, nem lesz, és nem is akarok BMW-t.
Én a világon az összes eladott motorra gondoltam,nem az 500cc+ ra,én viszont szeretnék egy 1200GSA-t