Gépésznyelven úgy mondják, az olaj a gép szerkezeti elemeként tekintendő. Igaz, nem szilárd hanem folyékony halmazállapotú, mégis ugyanúgy elengedhetetlen, mint egy csavar vagy egy darab öntvény.
A legtöbb motoros lelkiismeretesen cseréli az olajat a blokkban, ám nem ez az egyetlen hely, ahol elengedhetetlen a rendszeres karbantartás. A teleszkóp és a fékrendszer hasonlóképpen károsodik, ha öreg, elhasználódott kenőanyagokkal üzemeltetjük.
A Motul jóvoltából bepillantottunk a Yamaha Fehérhez, hogy megismerkedjünk a motor teleszkópjának belsejével. Megnéztük a motorolaj és a fékfolyadék cseréjét is, és mindhárom területről értékes tapasztalatokkal gazdagodtunk.
Összefoglalva:
– Teleszkóp olajat kétévente célszerű cserélni. Az öreg vagy nem odavaló minőségű olaj kellemetlenné vagy akár balesetveszélyessé is teheti a motorozást.
– Motorolajat előírás szerinti futás után, alacsony futásteljesítmény esetén évente kell cserélni.
– Fékfolyadékot szintén kétévente kell cserélni.
A megfelelő kenőanyag kiválasztásánál minden esetben kövessük a gyártó előírását! A Motul az egyszerű, utcára szánt termékektől egészen a versenysportig igen széles termékskálát kínál, nincs olyan motorkerékpár, amelynek kenését ne lehetne a legmagasabb szinten kielégíteni ezekkel a folyadékokkal.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Hm, eddig úgy cseréltünk a villában olajat, hogy 3-an megfogtuk a motort és a fejjel lefelé ráztuk hogy kifollyon a villából, kicsit fárasztó volt meg macerás de működött…
Ezek szerint viszont egyszerűbb ha kiszerelem a villát?
Teljesen igazad van Joe. A jelenleg Írj képalát rovatban is teló olaj csere látható tulajdonképpen, csak az edény, amibe leeresztik az olajat, már nem látszik. 🙂
Szeretem nézni a motor bütykölős videókat,amiket profi szerelők adnak elő.Nem árt tisztában lenni minden motorosnak az ilyen dolgokkal.
Bár amikor a csúszószárat simán satuba fogták kicsit felszisszentem.
Én nem sziszegtem, -pedig a saját motoromról van szó- mivel egy erre a célra készült alumínium puhapofával van szerelve a satu.
Igaz hogy a filmben ezt nem említik…
Akkor oké.
Sajnos én láttam már szervízben “mezei” satuban is csúszószárat.
Lécci engem se hagyjatok megöregedni!
Ezt hogy érted? Cseréljünk le?
Vagy regen motorozok,vagy oreg vagyok..Valszeg mindketto!Az en kezdeti verdaimban volt olajleereszto csavar es ez jelentos konnyites.Mielott meg az volna hogy a modern vasakban sokkal nagyobb a nyomas ,hozzateszem hogy hobbybol most is javitok sokfele egyeb gepet amikben a hidraulikus nyomas a tobbszorose es megis megoldhato hasonlo leereszto csavarral.A “szakemberekre”inkabb nem ternek ki..
Tisztelem, becsülöm a Motul termékeit, de Ekot nem cseréljük le egyikre sem!!!
Gyozogy!
Én azért örülök, hogy elmosták, mert nem hiszem, hogy a leeresztéssel minden csepp régi olaj kicsurog és az sem baj, ha az alkatrészek tisztán vannak osszerakva.
Nekem is volt sok régi verdám, ott csak utána kellett önteni az olajat és mindíg friss volt…
Üdv,
Ja.. Az öregedésre csak a csere a megoldás?
Akkor még egy két revilalizáló adalékkal elhúzom egy darabig..
újra gratulációmat szeretném tolmácsolni.nagyon tetszik a lapotok és az ötletek amikkel foglalkoztok.szelephézag állitás lesz?most állitottam a 700-as transalpomon.szegény honda urat elszittam.a hátsó henger szelepfedél leszerelése agyament találmány.akit érdekel elárulom a titkot.éljen az “onród!”
Hangvillas!
Azt kell tenni ami oromet,megnyugvast okoz.Szerintem egy idoszakos olajcserenel nem szukseges alkatreszeire szedni az egyseget.Nyilvan bizonyos futasteljesitmeny utan igen..Nem biztos hogy igazam van,de ez a velemenyem.
Udv!
Megnéztem egyszer-kétszer a videót. Jó az ötlet videózni szerelési tanácsokat. De, ha nem haragszotok, én ide nem vinném a motorom, soha!
Moto Cat, miért nem?
Én személyesen voltam ott, de semmi kivetnivalót nem találtam. Tényleg érdekelne a véleményed!
ment privátban
Kinek a pap, kinek a papné…
Nem azt mondom, hogy még sohasem hibáztak a fiúk, de akár nekem, akár ismerősnek valamilyen “garanciális” problémája volt, elég korrekt módon intézték.