Egy újabb cseppnyi betekintés az egyik lehetséges jövőképbe. A hibrid, azaz egyszerre elektromos- és benzinüzemű járművek ma már a valóság részei, de a motorkerékpárokat egyelőre nem érte utol a technológia. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a motorgyártó vállalatok nem dolgoznak rajta. A Yamaha egy háromkerekű koncepciót mutatott be, tudjuk, hogy a Kawasaki is dolgozik az ügyön. Ezúttal pedig a Suzuki mutatta meg, hogy látnak fantáziát a jövő ezen irányú alakulásában.
Az első ami szemet szúr az alábbi szabadalmi rajzokon, az talán maga a forma. Igazából nehéz valóban megfejteni, hogy vajon mire gondolt a költő. A megoldás valószínűleg az, hogy a szabadalmi eljárásban csupán magára a technológiára koncentrálnak. Az pedig igazából tényleg elfér egy túlgondolt gyerekrajzon is. Noha a brit Visordown szerzői szerint hasonlít a brand Crosscage koncepciójára, ami egy hidrogén meghajtású motor lett volna. A magunk részéről ezt nem tudjuk megerősíteni…




A Suzuki által benyújtott formai szabadalom tanúsága szerint a hibrid technológiát a Yamahához hasonlóan képzelik el. Azaz a belsőégésű motor ebben az esetben már nem a kerék meghajtásával foglalatoskodik. Hanem pusztán egy generátort forgat, a hátsó kerékkel már csak az elektromos motor áll kapcsolatban.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Tirol legjobb motoros útjaira nem hajthatnak be a hangos motorok, meglehet, Svájc követendő példaként tekint az intézkedésre.
Elolvasom »Az eddigi legjobban kivehető kémfotó készült el a V4-es blokkal szerelt Multistrada változatról, ami arról árulkodik, még sokat dolgoznak rajta.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »