Valljuk be őszintén, ma már kevés meglepetés éri a motorosokat, ha új masinákról van szó. A pletykák, számítógépes vázlatok, a „kémfotók”, kiszivárogtatások vagy éppen az idejekorán elkezdett hivatalos reklámok világát éljük. Az Aprilia legújabb masinája, a Dorsoduro1200 sem ér minket sokként, a motorról már korábban is hallhattunk nem egyszer. A 2008 októberében először nyilvánosságot kapott fejlesztés most bontakozott ki számunkra is látványos formában, azt a Piaggio-csoport tegnap mutatta be a „Space Broletto 13” nevű üzletében. A bemutatón ott volt a csoport elnöke és természetesen Max Biaggi, az Apriliát hamarosan kettős világbajnoki címhez segítő versenyző is.
A masina legtöbb technikai adata már nyilvánosságot látott amikor a kézikönyv elérhetővé vált az interneten. A két „legfontosabb” katalógusadat most lett publikus: a 90°-os hengerszögű, 1200 köbcentis V2-esből 130 lóerőt (8700-as fordulatnál) és 115 newtonméteres nyomatékcsúcsot (7200-as fordulatnál) hoztak ki a mérnökök. Ez a blokk, akár ezzel a karakterisztikával tökéletesen alkalmas volna egy új olasz túraenduró meghajtásához is… A masina két változatban lesz elérhető: az alapváltozat mellett készül egy, a kor divatjának megfelelő, elektronikával megspékelt kivitel is. Plusz 1000 euró kifizetésével élvezhetjük az Aprilia kétutas ABS-ét és házon belül fejlesztett kipörgésgátlóját. A cikk írásakor a cég hivatalos oldalán még nem jelent meg a gépről semmilyen információ, és elképzelhető, hogy arra novemberig, a közelgő EICMA-ig várni kell.
UPDATE: Íme a moci promója.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ez is egy minek nevezzelek motor, supermotonak a 750-es is kissé dromedár, túrázni kényelmetlen, sportnak hmmm hát nemtudom. Mindenből egy kicsit, a végén egyiket sem igazán. Látványra tetszik bár nem az én világom.
Hypermotónak nevezik ezeket és “huligánkodásra” “jók”.
Erős,kényelmes,kátyútűró.
Nálunk a fos útjainkon kimondottan van egy ilyen gépnek létjogoúltsága.
Hypermoto, igen ezt már volt szerencsém hallani, inkább a gyakorlati oldalról nézve gondoltam a minek is nevezzelek költői kérdést. A huligánkodás valóban helytálló Dorsoduro annyit tesz: keményhátú, értsd nyakas, kőfejű, öntörvényű. És az enduro-ra is rímel. Na ennyit a nyelvleckéről. Megyek pókerezni.
Betettem a promót, tegnap az is kijött.