A Honda új V4-es blokkja, amely a VFR1200F-ben mutatkozott be, és immáron félautomata, duplakulpungos váltóval is elérhető, nyilvánvalóan be fog kerülni más modellekbe is. Már a kezdetektől arról szólnak a pletykák – amelyeket mindezidáig hivatalosan nem erősítettek meg -, hogy a Pan European és a Varadero utódját is ez a blokk fogja hajtani. Ezt az elméletet támasztja alá, hogy a japán gyártó levédette a V4X nevet, illetve a Crossrunner elnevezést is. Valószínűbb, hogy az első fogja a nagy túraendúrót jelölni.
A VFR1200F remek sporttúra gép, a motorosok széles tömegének igényeit azonban egy kényelmesebb testtartású motorral jobban ki lehet elégíteni. Olyan gép kell, amellyel fáradtságmentesen lehet hosszabb távokat is megtenni. A kategóriában új teljesítményszintet teremtő Ducati Multistrada 150 lóerejével pedig valóban remekül felvehetné a versenyt a Honda csodás V4-ese. Ha a japánok akarják, könnyen létrehozhatják az új teljesítménybajnokot – persze az is lehet, hogy a kiegyensúlyozott teljesítményleadás lesz az elsődleges szempont a mérnökök számára. Hogy a motor tömege hogyan fog viszonyulni az új VFR vagy a Varadero egyaránt tekintélyes önsúlyához, azt nyilván nem tudni – csak remélhetjük, hogy ezúttal tesznek valamit a tömegtakarékosság érdekében.
Japán gyárközeli források szerint az új modell/modellek nem fognak villámcsapásként a nyakunkba szakadni: állítólag egy hosszú bevezető kampányt követően mint korai 2012-es modellként lépnek majd piacra. A lennedő Pan-ról már láttunk fantomrajzokat (valószínűleg semmi közük nem lesz a végleges motorhoz…), az X jelű típusról azonban még egy kósza firka sem érkezett. Jól tudnak titkot tartani Japánban, hiába. Úgyhogy Varadero-hívők: még egy kis türelmet kérünk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »