A korábban Tiger 800-ként, majd Adventure-ként emlegetett enduró a legutóbbi videó szerint biztosan két változatban, egy utcai és egy off-road modellben fog testet ölteni. Úgy tűnik, az angolok a Yamahával ellentétben szigorúan követik a BMW R-GS család által kijelölt utat, és legújabb masinájukat szegmentálják a stílus iránt fogékony, de többnyire csak aszfalton motorozók, valamint az aszfalt végénél meg nem állók igényei szerint. A kiadott videó mellett néhány információ is napvilágot látott, bár ezek csak a szivárogtatás kategóriába tartoznak, azaz nem hivatalosak.
A korábbi közleményeknek megfelelően közepes hengerűrtartalmú kompakt gépekről beszélhetünk. A hírek szerint az új erőforrás a Triumph 675 köbcentiméteres blokkjára épít, annak egy megnövelt löketű változatával látják el az új masinákat. A cél természetesen a magasabb nyomaték elérése, különösen az alsó tartományban, valamint a nyomatékgörbe kisimítása. A váz szintén közös lesz – a térhálós csőváz nem jelent újdonságot az angoloknak, olyan korszerű élménymotorokat építettek ezzel a konstrukcióval, mint a Street Triple és a Speed Triple. Eltérés lesz viszont az üléspozícióban: az utcai változat egy kényelmes, hosszútávú motorozást lehetővé tevő kialakítást fog kapni, míg az off-road verziónál egy magasabb, akár álló helyzetben is használható „munkahelyet” kap a vezető. A legjelentősebb eltérés a futóműben lesz. Az első kerék méretei a felhasználási területnek megfelelően 17-es és 21-es méretűek lesznek, ami előrevetíti a teleszkópok és a rugóstag hosszbeli eltérést is. Ami biztos, hogy a rugózó elemek mindenféleképpen el fognak térni legalább hangolásukban. A felhasználási területnek megfelelően értelemszerűen az aszfaltra tervezett masina feszesebb felfüggesztést kap, míg a terepgép az úttalan utak bejárást lehetővé tevő lágyabb rugózással fog rendelkezni. Nyilván a komfortnövelő kiegészítő felszerelések jó része azonos lesz, de eltérések ezen a területen is várhatóak.
A következő „frissítés” egy hónap (egész pontosan 33 nap) múlva esedékes, addig az alábbi videóval kell beérnünk:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
a lánchajtásból ítélve rámehettek a könnyű súlyra, de nekem a kardán szimpatikusabb, kényelmes ember vagyok.
Vicces összehasonlítás persze, de a Simson volt láncvédő burkolat.
Nekem tetszik, az árára azért kiváncsi leszek. Ha nagyon nem árazzák felül akkor elég sokat láthatunk majd belőle az utakon.
“elég sokat láthatunk belőle az utakon”
De nem nálunk:)
Legalábbis nemhiszem..
igen, igazad van. Nagy rá az esély hogy így lesz, bár ha egy jó és versenyképes árat párosítanának hozzá (amire azért kicsi az esély) akkor láthatnánk egy pár magyar rendszámos példányt is.
Biztos lesz néhány de úgy tudom, hogy a magyar importőr hozzánemértése is az oka annak hogy nálunk ez a márka nem elterjedt
Azt olvastam, hogy ez a bringa (legalábbis a számok alapján) GS-verő lesz.
Ne nem az R-GS ellenfele, hanem az F-GS-é. 100 ló, ~10%-kal nagyobb nyomaték, nagyobb tank, azonos tömeggel.