Tudom, hogy sokan lesznek, akik nem fogják megérteni. De azért minden lehetséges alkalommal elmondom: a visszahívás nem ördögtől való. Sőt, nemhogy rossz, hanem jó dolog! Azt jelenti, hogy a tervezés vagy gyártás során bekerülő hibákat – amelyek elkerülhetetlenek, már csak az egyes részfeladatokon dolgozó emberek mennyisége miatt is – a gyártó nem elkummantani akarja, nem mismásol, hanem törődik velük, megoldást keres azokra. Persze mindig lesz olyan, ki önnön felsőbbrendű hibátlanságának zálogaként rámutat és így szól: “ugye megmondtam, egy vödör csavart nem ér az egész!” Legyen szó akármilyen márkáról. Ezúttal a Honda került sorra, ráadásul tán a legdurvább csúcstermékük, a CBR1000RR-R.
Nem a világ legnagyobb szabású visszahívása zajlik jelen pillanatban a Hondánál. Az időnként százezres darabszámokat mutató akciókkal összevetve egészen eltörpült eseményről beszélünk. Mindössze 300 darab modellt érint, és egyelőre úgy tűnik, hogy egyedül Európa kapott a lehetségesen hibás darabokból.
Ám a kis darabszám ellenére a baj komolynak tűnik. Mármint blokkmegbontósan komolynak. A lehetséges gond ugyanis a Honda CBR1000RR-R sornégyes erőforrásaiban dolgozó hajtórudakat érinti, ugyanis a kohászati eljárás felülvizsgálata során olyan hiányosságot találtak a szakemberek, ami anyaghibához vezethet. A korrektség jegyében azonban azt is meg kell említeni, hogy a hiba megjelenése jelen pillanatban pusztán elméleti eshetőség. A gyakorlatban eddig zéró, nulla meghibásodás történt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »