A motorokon megjelenő aerodinamikai elemek, egészen pontosan a szárnyak jól behatárolható feladatkörrel rendelkeznek. Pontosan ugyan azért kerül fel egy motorkerékpárra, mint bármilyen más járműre: hogy leszorítóerőt hozzanak létre. Ám ameddig a négykerekűek esetén ennek igazán a kanyar közben nő meg a szerepe, addig a motorok esetében más céllal hívták őket életre. Feladatuk, hogy (alapvetően versenykörülmények között) növeljék az első kerék stabilitását és gátolják annak egykerekezésre való hajlamát. Mármint ugye óránkénti 200 kilométeres sebesség felett. Hogy a Piaggio MP3 aktív szárnyas szabadalmi rajzai ennek függvényében 2020 legzseniálisabb trollkodásának számítanak, vagy a jövő olyan kapuját nyitják meg szemeink előtt, amelyre ép ésszel egyelőre nem vagyunk méltóak, azt nem bátorkodnék megmondani.
De itt van. A Piaggio mérnökei olyan szabadalmat védettek le, amely aktív aerodinamikai elemekkel látná el a háromkerekű MP3 robogójukat. És, hogy ennek mi is lenne az értelme?
A leírások szerint a szárnyak pozíciója a vezetési stílustól vagy a járművezető egyéni beállításaitól függően változtatnák a pozíciójukat. De nem csak egyszerre, hanem külön-külön is. Tehát az elv az, hogy az ívbelső szárny felső állásba kerül, ami leszorítóerőt, az ívkülső pedig alsóba, ami felhajtó erőt generál a másik oldalon. Ezzel az elmélet szerint segítenék a kanyarodást. Majd a kanyar kijövetelből visszaállva mindkét szárny egységes állást vesz fel, leszorítóerőt képeznek és megtámogatják a kigyorsítást. Igen, egy ingázásra való, háromkerekű robogón. A képlet megoldása egyébként feltehetőleg az, hogy a technológiát az RSV4-en, valamint a Touno V4 1100-on fogjuk viszont látni.
Cimkék:
Új gyári színekkel dobta fel talán a motorgyártás egyik valaha volt legszebb motorját a Superveloce 800-at az MV Agusta.
Elolvasom »A Honda máris visszahívást írt ki Európában a literes sportmotorjukra, a CBR1000RR-R-re a hajtórudak lehetséges anyaghibája miatt.
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »Egykoron a Yugotours szervezte a Jugoszláv társasutakat. Mi most magunknak szerveztünk egy motoros túrát a Balkán irányába.
Elolvasom »A világ legmotorizáltabb részén rengeteg hasonló moped rohangál - felénk a Malaguti Spectre GP 125 versenytárs nélkül támad.
Elolvasom »Motorosként az egyik legjobb dolog új motort venni. Hát még akkor, ha mi bonthatjuk ki a dobozból és mi szereljük össze!
Elolvasom »