A gyártók közötti verseny sokféle módon megnyilvánul. Ennek a versenynek a célja, és néha egyúttal a nyertese a vásárló. A márkahűség kialakításában nemcsak a minőségi termék, hanem a pozitív visszacsatolások is szerepet játszanak, amelyek eszközei lehetnek a folyamatos reklámok is. Ezekkel a gyártó saját termékeit kívánatos illetve irigyelni való színben tünteti fel, valamint az adott márka versenypályákon elért sikereire hívja fel a figyelmet. A cégek néha egymás orra alá törnek borsot: néhány éve az Audi és a BMW „estek” egymásnak reklámkampányukban. Egy hasonló vicces helyzet van most is kialakulóban, ezúttal az Aprilia amerikai képviselete ment, megy neki a bajoroknak.
Mind az Aprilia, mind a BMW tavaly lépett újra porondra a superbike-ok világában, két eltérő filozófiával. Míg a bajorok újdonsága, az S1000RR szinte a szemünk előtt, jelentős média-figyelem kereszttüzében élte meg fejlesztésének utolsó szakaszát, addig az Aprilia szinte csendben vezette be új sportmodelljét. A tavalyi szárnypróbálgatások után azonban az Aprilia idén nagyon belehúzott, az eddig megrendezésre került 2 x 7 világbajnoki versenyből 6-ot Max Biaggi nyert az új RSV4 nyergében. Utolsó, amerikai győzelmével „Mad Max” a világbajnokság jelenlegi éllovasa, az Aprilia pedig a konstruktőrök között lépett a képzeletbeli dobogó legfelső fokára, még ha az eredmény nem is végleges.
Az Aprilia amerikai képviselete ezt a sikert igyekszik kihasználni, így a szalonokban igen jól fogyó bajor újdonsághoz képest exkluzívnak számító masina sajátos reklámozásába fogtak. Mivel a sajtóban eddig is sokszor összehasonlították őket, az Aprilia a BMW reklámját használja fel, humorosan kifordítva azt saját hasznára. A hírek szerint összesen három rövid videó fog készülni, az első darab ebben a sorban az S1000RR pincértrükkjére épít.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ez mekkora pofon :D :D :D
Van azért vér a pucájukban 😀 :D :D
Annyira biztos voltam benne, hogy összetörik a cuccokat az asztalon. És tessék. Röhögtem! Ötletes.
Szerintem nem is vicces.
Az említett autós párhuzam megvan még valakinek?
Egymástól látótávolságra állt egy Audi és egy BMW szalon. Az Audisok kibérelték a BMW szalon melletti óriásplakátot, és kitettek egy S-line-os (azt hiszem) A4-est a következő szöveggel: “It’s your turn, BMW” – azaz “Te lépsz, BMW”.
Egy hétre rá az Audi szalon fölött ott feszült egy M3-as képe ezzel a szöveggel: “Checkmate” – azaz SAKKMATT.
Anno tönkreröhögtem magam rajta.
Nem csodálkoznék, ha erre is jönne valamilyen válasz, bár a kifigurázás nagyon kreatív ötlet az Aprilia részéről, azt szögezzük le.
Na meg is találtam, tessék:
Nagyobb felbontásban megtalálható a kép ITT.
Annyiban tévedtem, hogy nem a szalonok mellett voltak a plakátok, csak úgy egymás közelében. De ez talán nem von le az értékükből.
A klip végülis nem rossz de a hecckampányt nem tartom jó ötletnek. Arrogáns dolog ez, nekem nem szimpatikus.
Szerintem teljessen jó!
Ez apro viccelődés abszolult el megy, a Bmw csinált vali extra vagánst dolgot…. de nem feledjük, hogy az összes humorista azt mondja, hogy az igazán nagyokat, és az igazán jókat lehet ki figurázni …
és mi ugyanezt csináljuk kicsiben …. a chopperek úgy szolnak mint a tea forraló és úgy ülsz rajta mint egy szülőszéken, a japán sor4 – rizskályha, a Yamaháknak elhangolódott a hangvilla, és a fuvolából kimaradt alkatrészekből motortgyártanak, a Hondák el szálnak, az utcai gépeken ülök higyjék el, hogy van élet az aszfalt után, a speed-gépek a seggrakéták, a boxer meg tudhatná, hogy a dugattyú fel-le jár alapban …
de szerintem ez jó igy, ahogy van…
Szerintem totál rendben van a videó, sok kis apró részlet roppant vidám… 🙂 pl amikor az elején beletoccsan a vízbe, stb. Kíváncsi leszek a BMW válaszára, biztos az is tutti lesz. Lécci azt is mutassátok meg, ha rátaláltok.
Amikor néztem a videót, azt mondogattam magamban, hogy persze-persze. A végén viszont, amikor a lepedővel megy az úton, már igazi LoL volt.
Ötletes a reklám, de azért az asztal előtti nyomokból itélve megpróbálhatták az “eredeti” verziót is…
Nagyon ötletes a vidi.
Az a hang pedig….. 🙂
Off:
Ha már reklám, nekem ez tetszik (Audi-Ferrari)
http://www.youtube.com/watch?v=4rzQI1D1zPI
Már azt is értékelem, hogy meg merték csinálni.
Manapság nem is olyan vicces az ilyesmi, ha pl. BMW-ék gondolnak egyet és perelik Apriliáékat pármillió “júró”-ra hitelrontás miatt. Pereskednek mondjuk 10 évig, mindkét cégnek tetemes költséget okozva.
Szóval tökösek a digók.
Nem nagyon látom be, milyen alapon perelhetne a bömbi. Hiszen az Aprilia elismerte, hogy a motorjával nem lehet olyan trükköket megcsinálni, mint a BMW-vel.
Az már más kérdés, hogy egy sportmotortól általában ki mit vár el, de ebben az Aprilia nem “hibázott”, vagy nem az Aprilia hibázott.
A BMW reklámot megjelenése után egyébként néhány “eszement” vespás már parodizálta…
Biaggi megint zsákolt 2-t…
Ja és a BMW-nek megvolt az első superpole-ja.