A nyugati part híres-hírhedt útja a Mulholland Drive, amely nem csak a hollywoodi széles vászonra „írt” alkotásokban, hanem motoros videókban is számtalanszor feltűnik, ezekből néha mi is szemezgetünk. Néhány már-már szokásos bukás mellett azonban előfordul komolyabb esés is egészen látványos következményekkel. Az út néhány embernek remek szórakozást jelent, kinek azért, mert a kanyarokat „fűzi fel” kettő vagy négy keréken, másnek pedig azért, mert „balesetkukkolás” gyanánt kiül az egyik legjobb kanyar mellé és várja magukat túlvállalókat.
Az alábbi kis videó remek tanúbizonysága annak, hogy bár oly sokan a száguldozó sportmotorosokat tartják a motoros társadalom rákfenéjének, mégsem az ember kedvenc kétkerekűjének stílusa predesztinálja egy baleset bekövetkeztét. A robogósokat sokan (főleg négy keréken) nem szeretik, mert azok kis méretükkel, használóik gyakran cikázó vezetési stílusával bizonyos szinten veszélyes közlekedési partnerek. Ugyan egy ilyen masina teljesítménye nem éppen égbe kiáltó, de ne feledjük, a mediterrán tájakon rendeznek gyorsasági pályaversenyeket ezeknek a gépeknek.
A videón egy robogós már-már stílusidegen, sportmotorosoktól megszokott hegyi kanyarvadászatát láthatjuk, néhány alapvető hibával. Külön nem is részletezném a megfelelő védőfelszerelés hiányát, elég látványos az úriember esemény utáni mezítlábas bóklászása. A vezetéstechnikai hiba is szinte szokásosnak nevezhető, a rossz technikával, túl nagy sebességgel megközelített kanyarban rosszul kivitelkezet lassítás eredménye, hogy emberünk közelebbi ismerettséget kötött az útszéli szalagkorláttal. Szerencsére sem a motorban, sem annak túl bátor vezetőjében nem esett súlyos kár.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Gyönyörű mutatvány strandpapucsban és rövidnaciban. Ennél szebb már csak az lett volna ha összehoz egy hájszájdot (bocs a fonetikus írásmódért), és átrepül a szalagkorláton. Nem leszólni akarom mert itt én is így közlekednék, csak hát az a fránya védőfelszerelés…
Ez is figyelemreméltó: http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/baleset/robogosok-beleszallnak-a-traktorba-52885
Most mér kell leidiótázni:)
Robogóra énse öltöznék be pláne nem 30fokba…
Persze bármi közbejöhet..
Most majdnem azt írtam, hogy nem értem ezeket az embereket. Aztán eszembe jutott, hogy életemben először egy VT250-nel mentem 17 évesen, kicsit részegen, bukó nélkül, végsebességgel. Most 36 vagyok, és az akkori hibáimból két dolgot kinőttem.
Szóval inkább azt írom, hogy remélem majd ő is könövi… Már azt, hogy starndpapucsban stuntmankodik.
Egyébként ebben a kanyarban mindenki elesik, és mindenkit levideóznak? Ez egy ilyen esős kanyar?
Egyébként ahogy a streetviewet nézem, az lehet a baja ennek a szakasznak, hogy előtte nyílik az ív, az ember örömmel gyorsít ki. Túl nagy sebességet ér el, utána jön az az éles balos, ott van beijesztőnek a szalagkorlát meg a szakadék, ráadásul ha jól látom van egy kis bukkanó, ami valószínűleg hozzájárul ahhoz, hogy a legtöbb itt készült felvételen elúszik a motor hátulja.
Dani, szerintem ennek nem úszott el a hátulja, főleg mert lépésben ment.
Simán elszúrta a dolgot azzal, hogy letette a lábát. Nehéz volt a klumpája!
Egyszerűen banális! A fickó besokalt a pici kerekű robogóval! Megdöntött motornál ijedtében letette a lábát egy pillanatra, és elengedte a gázt! A lábletétel tovább döntött rajta, kibillentette az egyensúlyból, s a gázelvétellel gyengült a centrifugális erő. Következésképp még lejjebb döntött, s mikor már picit csúszott a hátulja, rögtön leért a motor oldalburkolata, az pedig nem kapaszkodó elem…
…és koma, van egy jó hírem. A papucsod nem esett le a szakadékba!!!
Macikám. Én egyszer egy robogóval bementem az Andrássy úton egy kirakatba. Nehogy má én ne tudjam, hogy kell vele elesni…
Irigyek vagytok mi???Talán mert ő mehet rövid gatyába? Náluk nem 16 fok van június végén 3 héten át. pff………… 🙂
Megnézetm, kikockáztam, de f*ngom sincs, hogy mi történt! Olyan gyorsan tört ki a motor segge, mintha leért volna valami a motorból és az emelte volna ki. DE HÁT ALIG VOLT MEGDÖNTVE A MOCI!? Vagy a robik csak eddig dönthetőek?
Én soha nem robiztam (na jó egy párszor, de összesen nem mentem ilyennel 1 km-t), szóval nincs benne rutinom, de ez akkor is meglepett!
Kecskeméten a gokart pályákon szoktam kerülgetni/nézegetni őket, (igaz ott lecsupaszított gépekkel mennek), de azok lapon vannak rendesen.
Leért az oldala, a lassításnál látszik. Mikor kidobja a hátulját már nem dől tovább mert az oldala földön van és tarja abban a szögben. Utána borul el teljesen. Hülyeség volt lerakni a lábát. Hátsó fékkel korrigálhatott volna, nem ment túl gyorsan.
hogy zárt bukó!!
Mákja volt, hogy nem harapott rá a korlátra…..