A Yamaha sem motorkerékpárnak nevezi a NIKEN-t, hanem LMW-nek, ami rendben is van, hiszen mégiscsak páratlan. Minden értelemben. De úgy áll a széna, hogy mégsem marad egyedi ötlet a háromkerekű kanyarvadász, hiszen a Kawasaki is felmelegítené a koncepciót. Azaz újra előkerült az, amit egykor J Conceptként emlegettek.
Azonban egészen másképpen állnának hozzá a dönthető motortricikli(?) műszaki megoldásának. Amíg a NIKEN a kormányzásért és dőlésért felelős csuklós-mechanizmust használja kívülről ráhelyezkedő villákkal, addig a Kawasakinál egy négyszögű kialakítást hoznak létre.
A Kawasaki háromkerekű megoldásában a kerekek egymástól teljesen függetlenül mozognak, és ami igazán érdekes, hogy nem dőlnek úgy, mint a Yamahánál, hanem alapvetően függőleges síkban maradnak. A kívülre helyezett villákkal szemben pedig itt egy központi rugóstag dolgozik.
És ehhez az egésznek van egy egészen sportos kiállása. További érdekes csavar, hogy a meghajtásra nem lehet következtetni a szabadalmi tervek alapján. Az eredeti J Conceptet még elektromos motorként képzelték el, de egy ennyire határmezsgyén mozgó rétegtárgy esetén arra azért nem vennék mérget, hogy tovább súlyosbítják a helyzetet Zöldék.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »